Når tar dere EL-tester?

monicabebe

Forumet er livet
Til dere som bruker EL-tester

Bare lurte på NÅR dere tar EL-tester i syklusen jeg. Begynner dere noen dager etter mesn, og måler hver dag, eller tester dere når dere TROR at dere har EL? Tenkte kanskje jeg skulle begynne å ta det når denne syklusen er omme(Hvis jeg ikke er gravid da), men aner ikke hvordan man bør gjøre. Hører jo dere har El på veldig ulik dag i syklusen, så det er jo umulig å vite uten å teste eller ?

Håper noen kan svare!

M

EL er jo som regel "midt i" syklusen. Ser vel kanskje ikke nødvendigheten med å ta tester før dag 10 i syklusen. (EL tester er dyre!)
Men noen har jo selvfølgelig tidligere, men hadde jeg vært deg, så hadde jeg tatt fra dag 10. Dersom du ikke får treff kan du jo prøve tidligere neste måned.

Tok selv på dag 10, og fikk full uttelling da, så jeg behøvde ikke flere. Ble gravid også den dagen[:D][:D]

Lykke til med prøvinga, da[;)]

Takk skal du ha May77!

Ska gå inn på billige tester og kjøpe dem nå tenkte jeg. Da har jeg til neste periode!
Så moro at du fikk klaff når du målte da!! Og enda bedre at spiren satt!!![:D]

M

Da jeg brukte de, begynte jeg å teste ca en uke før jeg ventet EL, i tilfelle den skulle komme før. [:)]

Første gangen begynte jeg når det sto anbefallt at man skulle begynne på pakken, 26 dagers syklus-dag 9... Det viste seg at jeg hadde positiv el test først på dag 15, så brukte opp en pakke! Har prøvd dette 2 mnd nå, og kommer alltid på dag 15. Men jeg vet flere som begynner å teste første gangen, rett etter mens, for det at man har el på dag 14 i syklusen, eller alltid 14 dager før mens, stemmer absolutt ikke i de fleste tilfeller. Ja, det blir litt dyrt, men som regel er el rundt den dagen du først har positiv el... Tar du tempen i tillegg, vil du se det på temperaturstigningen også.

Ønsker deg lykke til med testingen[:)]

Back
Topp