Når tar de utvendig UL?

Gull Lilje

Flørter med forumet
Juli13-jentene
Jeg vet at de første ukene må man ta innvendig UL for å kunne se noe skikkelig i det hele tatt, men lurte på når man kunne ta det på utsiden? Fikk nemmelig en time til UL 23. januar pga jeg har hatt 2 aborter ville gynekologen ha meg tilbake da for at jeg skulle få en betrygget følelse om at alt kom til å gå fint ;) Tingen er det at kjæresten ville ikke være med, han synes det blir litt mye, tror han synes det er litt flaut å være med til gynekologen for å ta UL, hehe..så jeg sa jeg kunne spørre mamma om hun ville være med, det vil hun HELT sikkert siden dette er hennes første barnebarn, og på den tiden, om jeg har regnet rett, er jeg ca 13+2 uker, tar de fortsatt innvendig UL da eller har de begynt med utvendig da?
:anyone

Jeg hadde utvendig uke 13+3 og 14+0 forrige svangerskap. Hadde utvendig dette svangerskapet uke 9+3 (det er vel ikke helt vanlig da!) samtidig hadde jeg innvendig uke 15, sist svangerskap. Varierer veldig. Hadde med mamma på innvendig jeg, det går jo bra, man er jo så opptatt av skjermen, og er jo helt tildekket.Syntes iallefall det gikk veldig bra!

jeg hadde utvendig UL på tirsdagen. legen tippet da at jeg var ca 7 uker :)

Ja, det går jo bra, vil bare ikke hun skal føle seg ukomfertabel, men hun tenker vil ikke på det når det er en baby vi skal se på ;) hehe..så får bare se da :)

Men høre andre si at når noen er med, så får de noe å dekke seg til med :)

Jeg var på UL idag og hun prøvde utvendig først, men fikk dårlig bilde av den lille, så hun tok innvendig i tillegg.. Er 9+6 :) Ser mye bedre da! Men er normalt med utvendig etter uke 12 iallefall, om det ikke er noe spesielt de skal se etter..

Jeg var på ul i uke 11 med nr to og da fikk jeg utvendig først og så innvendig. Har også vært i uke 9 med nr 1, da var det inn vendig.

Jeg hadde utvendig i uke 7 sist :)

Jeg var på ul forrige onsdag- Den var utvendig. Jeg trodde jeg var 8 uker på vei, men hun som tok ultralyden mente at jeg var 8 uker go 4 dager da :)

Jeg skal på ultralyd når jeg er 13+2, og håper det blir utvendig.

Var på ul når jeg var 8 uker og tok utvendig. Men jeg er tredjegangs gravid og livmora kommer raskere opp

Back
Topp