Når tar babyene kvelden nå for tiden?

Sphynx

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
Mange sovetråder, men det er jo stort sett det vi er opptatt av, eller hur? :P

Lillebror er jo 10 uker nå (tror jeg? :P Klarer ikke helt å følge med denne gangen ;) ) og har i lengre tid tatt kveld samtidig med meg. Vi går opp i sengen mellom 21 og 22, ammer og han sovner i slynga si. Sover 2-4 timer i slengen på natten, og spiser 2 ganger. Vi står opp rundt 7 for å kjøre storebror i bhg. Sover også 3 timer x 2 på dagtid. Fullammes.

Jeg leeeeengter etter å få litt alenetid på kveld...... :( Kommer vel når vi begynner å STAPPE han full av grøt når den tid kommer :P

(og jeg synes jo det er en veldig kort "natt" for en liten baby, 22-07 liksom? Hvor mange timer "natt" har dere?)

Har natt alt fra 22-01 og til ca 8-09. Snuppa er 8,5 uke og JA jeg og lengter etter litt alenetid på kveld! ;) på dagen sover hun som regel bare små dubber på 30 min. Men i går når hun ikke tok natt før nærmere ett har hun sovet lenger dubber hittil i dag. Jeg må fortsatt bysse henne i søvn om hun ikke sovner med puppen, så hun kan ikke å sovne av seg selv.

Fast leggetid kl 20.00. Da sover hu til 9-10-11. Våken for mat da men sovner igjen på sekundet.

Holder du henne våken på ettermiddagen da eller?? Når tar hun siste dubben?? Rådvill her og vil så gjerne få inn litt rutiner!!

Sovner stort sett 23-24 og sover hele natten som regel. Våkner mellom 7-8.30. Av og til våkner hun for mat en gang om natten. Prøver å holde henne mer våken på ettermiddagen for å få litt tidligere kveld, men fungerer ikke enda. Hun er nå 9 uker.

Holder du henne våken på ettermiddagen da eller?? Når tar hun siste dubben?? Rådvill her og vil så gjerne få inn litt rutiner!!
Spør du meg? Nei hu sover som hu selv vil på dagen. Hun sover nå feks. Men jeg har full gjennomlufting på rommet nå, og varmeflaske i senga så den er varm. Begynner med mat litt før 8, så kveldsstell. Så er det inn på mørkt rom og synge og bysse litt, så sovner hun i løpet av ca femten minutt nå. Første uka tok det en time med byssing osv fordi hu ikke vil ligge alene så man må ha tålmodighet. Men det ble fort en vane her!

Spør du meg? Nei hu sover som hu selv vil på dagen. Hun sover nå feks. Men jeg har full gjennomlufting på rommet nå, og varmeflaske i senga så den er varm. Begynner med mat litt før 8, så kveldsstell. Så er det inn på mørkt rom og synge og bysse litt, så sovner hun i løpet av ca femten minutt nå. Første uka tok det en time med byssing osv fordi hu ikke vil ligge alene så man må ha tålmodighet. Men det ble fort en vane her!

Har prøvd dette, og har da endt med å holde på i 3 timer før hun ville ta natta. Så tenker kanskje det enda er litt tidlig å forvente at hun tar kvelden så tidlig... Bah

Hm, nå kan det se ut til at veslegutt her har fått noe mer rutine,og godt er det:P
Har flere kvelder nå blitt lagt 24.00, og sovet da til 04.30/04.45, får så pupp, sover til 07.30/08.00 igjen...så mat på ny...da kan han sove frem til 10.00 eller lengre..da lar jeg han bare ligge til han våkner , med mindre vi har planer selvsagt;)

Ikke noen tidlig kveld her enda, nei. Blir som regel til at vi legger oss mellom 23 og 24. Da ammes han på sengen og sovner stort sett greit. Han spiser ofte om natten, som regel hver annen time, men sover greit mellom matingen. Vi pleier å stå opp mellom 8 og 9 en gang.

På dagtid sover han veldig variabelt. I dag f.eks. har han ikke han lengre dupper en 30 min, mens andre dager kan han sove opp til et par timer i slengen. Heldigvis har han evnen til å sovne av seg selv dersom han får ro rundt seg og en av oss foreldre sitter ved siden av han - er deilig å slippe den konstante byssingen som jeg måtte med storesøster.

Kjenner jeg gleder meg veldig til han tar tidligere kvelder, men ser at han ikke er klar for det helt enda (er mye våken mellom kl 20 og 23). Tenker vi starter forsiktig over nyttår med tidligere kvelder. Nå i julen blir det mye farting og besøk, så da blir det helt håpløst å øve inn noen form for rutine.

Har prøvd dette, og har da endt med å holde på i 3 timer før hun ville ta natta. Så tenker kanskje det enda er litt tidlig å forvente at hun tar kvelden så tidlig... Bah

Hvor gammel er hun da? Mi er 11 uker imorgen.
Hva med å bade evt først- dette gjør at jenta mi blir eeenda trøttere.
Eller hvis du har en nesten rutine allerede på at hun er trøtt, så minsk tiden fra du legger henne med ett kvarter for hver dag kanskje, så du "lurer"henne til å tro det er cirka samme tid. hehe :)

Hvor gammel er hun da? Mi er 11 uker imorgen.
Hva med å bade evt først- dette gjør at jenta mi blir eeenda trøttere.
Eller hvis du har en nesten rutine allerede på at hun er trøtt, så minsk tiden fra du legger henne med ett kvarter for hver dag kanskje, så du "lurer"henne til å tro det er cirka samme tid. hehe :)[/quote

Hun er 8,5 uke så mulig litt tidlig å forvente tidlige kvelder. La henne i sengen nå kl åtte og da sov hun til halv ni å er nå lyyyys våken :p Så får bare smøre meg ned litt tålmodighet :p Funker ikke med bading heller :p

Sånn er det her ikveld og. Men hva gjør du da?
Hu er våken i senga her nå. Men lar henne bare ligge i mørkt rom så sovner hun snart igjen. Prater ikke eller noe til henne så lenge hun bare er våken.

Ca 21-03.30, og 04.00-07.00, og 07.30-09.00.. :-)

Sendt fra mobilen.

Sånn er det her ikveld og. Men hva gjør du da?
Hu er våken i senga her nå. Men lar henne bare ligge i mørkt rom så sovner hun snart igjen. Prater ikke eller noe til henne så lenge hun bare er våken.

Hun hylskriker så tar henne opp og roer henne, for å så legge henne ned igjen. Men sånn kan vi holde på i flere timer så hun er nok ikke klar for å ta kvelden så tidlig.

Hun hylskriker så tar henne opp og roer henne, for å så legge henne ned igjen. Men sånn kan vi holde på i flere timer så hun er nok ikke klar for å ta kvelden så tidlig.
Såpass ja. Nei man skal jo ikke la de skrike heller stakkars. Nei kan hende hu trenger mer tid på seg da ja :)
Hvis hu begynner å gråte her, så hopper jeg i senga. haha. da sovner hu igjen :P

Vi har fått en brå vending her til det positive. Har båret og bysset frem til midnatt frem til for tre dager siden (og selv det var en forbedring, mot mellom 01 og 03 frem til for et par uker siden). Da forsøkte vi å legge henne mens hun egentlig var ganske sutrete kl 21.30 - og hun sovnet! I går sovnet hun 21.15 og i kveld kl 20.45! Dette begynner å ligne noe. Får mat ved 05-tiden, sovner ved puppen og sover til 08-09.

Hun sovner mellom 23-02. Nå er hun våken og ikke helt gira på søvn enda for eksempel ;) så sover hun til alt mellom 9 og 11. Sjeldent at hun våkner for mat før det! Hun sover en dubb fra ca 12/1 og et par-tre timer og resten av dagen og kvelden er det kortere dubber. Jeg sitter alltid oppe alene eller med kjæresten etter hun har sovnet for å få litt alenetid helt alene eller med han :) setter så pris på den lille tiden på natta :D

Vi legger gutten vår i 21-tiden omtrent hver dag. Mat i 2-3-4 tiden og igjen i 6-7 tiden. Vil stå opp i 9-10 tiden, da vil han opp. Begynte med dette for 2-3 uker siden. Han sover også mye i løpet av dagen. Hvis han ikke gjør det er han skikkelig sutrete. To dupper på 2 og 3 timer på dagen og en i 18-tiden på ca 2 timer. Nå skal det sies at han er flaskebarn på mme, så det kan jo mette litt mer. Merket at han måtte ha mat oftere da han fikk mm supplert med mm. Ser frem til vi kan begynne med grøt på nyåret :)

Lulilu

Hun bruker og sovne alt fra 9-12 på kveld til 7-9 på morgenen :) vært slik en ukes tid, etter vi skifta mme :) må bysses i søvn enda da, eller hun må være i armene mine for og klare og sovne :) byne og øve litt over jul på og sovne selv ;)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Back
Topp