når tappen er "plugget igjen"

Mrs b

Forumet er livet
VIP
hva betyr det egentlig?jeg tror kansje min er det nå ser dere.for ingen av di andre beskrivelsene passer til slik den er nå.

å på pernille.info er det kun ved tidlig graviditet at den er "tett,plugget igjen"den har vært veldig lik i mange dager nå,så jeg begynnner å lure litt.[8|]

noen som vet??[8|]

Den er laang inni skjeden... Der finner du en tapp som kjennes ut som nesetippen din.. Den forandrer seg i løpet av syklusen..

Ufruktbar: da er den lett å få tak i , hard, ganske tørr og lukket

Fruktbar (under eggløsning): Vanskelig å få tak i fordi den har trukket seg lang inn og opp, myk som lepper, åpen(noen får en fingerspiss inni den), fuktig

Tidlig svangerskap: blålilla i fargen (vanskelig å se selv), myk utenpå og hard inni

håper du forsto noe. Men du kan lese mer om dette og myyye annet på www.pernille.info veldig bra sider...

Sammen med tappetafsinga anbefales det å sjekke sekret og temperatur gjennom syklusen... og kanskje ta eggløsningstester

LYKKE TIL

har du mensen nå? Da er den lavt plassert i skjeden og ganske lett å nå.. Det er helt sikkert den du kjenner.. For du skal ikke ha så mye annet inni der hehe... Om tickeren din stemmer og du har mensen nå så skal den vare ganske hard, men med et hull i ja... for mensblodet skalkomme ut....

forresten så anbefales det ikke å ta på tappen med lange negler... da skraper du den opp

hehe.. ja det ser vel kanskje litt rart ut hehe. Jeg har aldri hatt lange negler.. Bare sånne kunstige og da fikk jeg ikke igjen buksa en gang hehe.. Imponerende hvordan dere klarer å gjøre sånt med lange negler.... [;)] Da får du tafse forsiktig da vettu.. men tror ikke du skal ta neglen inn i tappen

Må bare spørre: Kjenner dere store forskjeller på tappen deres?

Dette er det første pp'n jeg har kjent på den. Utfra sekret og temp syns jeg det virker som om kroppen slet litt med å få el denne gangen g prøvde et par ganger. Utfra temp og sekret er jeg nå ganske sikker på at el har vært.
Men tappen har vært ganske lik hele tiden. Kjenner på den til samme tidpunkt hver dag (etter første dobesøk). Den har liggi høyt hele tiden, vært lukket og ganske hard. Har kjent unntak kun to ganger (og de var små) syns den var bløtere litt før da jeg tror el var også var den litt lenger ned en dag. Det var etter at jeg tror el var. Men nå er den langt oppe, der den har vært hele tiden. Kanskje blitt litt hardere, men synes fortsatt ikke den er hard, men liksom ikke myk heller. Har lest på pernille.info, men synes ikke der gjør meg noe mer klok.
Synes ikke de endringene dukker opp som burde kommet....[8|]

Hei alle tappe tafsere......godt å se at det ikke bare er meg som driver med det der............
Man trenger flere sykluser for å bli "kjent" med denne berømte tappen.....det er ikke så greit å kjenne alle disse forskjellene.....men hvordan kjenne forskjellen på at den er "plugget" igjen og at de er hard....den sliter jeg med.....
Den er vel hard utenpå og myk inni i tidlig svangerskap...?

hei trine82.

nei den virker bare hard,å veldig mer"kompakt"enn den har vert tidligere.[8|]litt vannskelig å forklare.men jeg får bare vente å se om TR dukker opp.har hatt murringer i ni dager nå,men lar meg ikke lure...hehe[8D].tar en test om noen dager om jeg ikke får besøk,[:'(]

det er som du sier , noen(meg)merker større forskjeld en andre på tappen.min er høyt opp på morgenen(etter do besøk)å lengre nede på kvelden(etter do besøk).å så varierer jo "formen "da alt etter som hvor jeg er i syklusen.[:)]

ORIGINAL: Nina_86

nå har min kjære prøvd å se tappen... men skjønner ikke helt hvordan vi skal få det til....

nei det skjønner ikke jeg heller,eneste måten jeg ser for meg å se den på,må være en lang lupe med innebyggd kamera.....hehe.[:D]

lykke til.[;)]

Back
Topp