Når tåler de mer?

~lykkelig med barn~

Elsker forumet
Juli13-jentene
Hvor lenge skal man egentlig "beskytte" de små mot virus og bakterier?
Hvor gammel bør f. eks baby være når man slutter å vaske hender osv. før man tar på baby (tenker særlig folk som er på besøk)?

Hvilke sykdommer skal de små helst ikke ha,og når er det "trygt" å få de?
Vannkopper og herpes er vel best å unngå den første tiden? Men hvor lenge, hvordan og hvorfor?
Kom over artikkel hvor baby ikke tålte herpeskyss for eks.... Dumme meg som leste det....

De små putter jo fingrene i munnen hele tiden, og er jo ikke bra å ha det for sterilt heller. :rolleyes:
Med førstemann var jeg ikke nøye på dette med håndvask, og hun er sjelden syk idag.
Hadde astma som liten, men vokste det av seg bare.

Sitter nå her, og lurer på hva som bør unngås, og for hvoe lenge. Tåler de inefskjoner og virus når de er 1mnd, 6 mnd, 12 mnd...? :rolleyes:

Her er det eneste vi gjør koking av flasker og vann... Vi har dyr og sluttet med antibakk etter 2uker, hun har ikke blitt syk og tror dd har godt av "bakterier" for å styrke immun Forsvaret....

Her er det eneste vi gjør koking av flasker og vann... Vi har dyr og sluttet med antibakk etter 2uker, hun har ikke blitt syk og tror dd har godt av "bakterier" for å styrke immun Forsvaret....
Og besøkende vasker hendene om de vil men er ikke noe jeg forlanger lenger og katter/hunder får gå fritt bland baby og hennes eiendeler:)

Og besøkende vasker hendene om de vil men er ikke noe jeg forlanger lenger og katter/hunder får gå fritt bland baby og hennes eiendeler:)
Takker for svar! :-)
Men hvordan forholder du deg til om besøk bærer på virusinfeksjon?
Får de komme på besøk, må de da vaske hender, eller ikke?

Godt å la de bygge opp immunforsvaret ja, enig i det! :-)
Samtidig er det jo ikke alt som er like heldig for de å få.

Takker for svar! :-)
Men hvordan forholder du deg til om besøk bærer på virusinfeksjon?
Får de komme på besøk, må de da vaske hender, eller ikke?

Godt å la de bygge opp immunforsvaret ja, enig i det! :-)
Samtidig er det jo ikke alt som er like heldig for de å få.
Det kommer litt Ann på infeksjonen men ville latt de velge selv, de som har vært syke av besøkende har latt være og komme til smittefaren er over;) men ville nok ikke likt om noen hadde hatt henne på fanget mens de hostet og harket. Men det vil vel de fleste forstå selv også?

Noen med vannkopper ville jeg ikke hatt på besøk. Ei heller oppkast og diaré. Folk skjønner det stort sett selv når de ikke burde gå på besøk. :)

Mine ligger på gulvet og leker, gjort det en stund. Ligger på leketeppet da, men med eldre søsken kommer det jo litt møkk på teppet. Så de får i seg mye godsaker. :p

Jeg vasker sjeldent henda, og ber ikke besøket om å gjøre det. Treffer jeg kjentfolk på butikken så får de lov å løfte på de (hvis de er våkne). Andre barn får lov til å kose.

Utrolig nok har mine barn vært lite syke. ;)

Back
Topp