Når synker magen?

mymy

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
Himmelbarn
Oktoberfruene 2018
JuniJubel2021
Sensommerskattene 2023
Når er det vanlig magen synker? Er uke. 34+1 og legen mener hode er festet. Men han ligger så høyt oppe at jeg ikke helt tror på det eller så er han lang
Presser på mot ribbeina. Lurer på om. Det er rompen.. Gleder meg til magen synker så jeg kan få puste og bevege meg litt mer igjen

Mamma mente magen min har sunket siden hun så meg på søndag. Men vet dessverre ikke om når den pleier å synke [emoji4] er 33+3 i dag

Magen bruker vanligvis å synke når hodet er festet, så om du ikke synes magen har sunket noe så kanskje hodet ikke er festet, men bare ligger godt tilrette i bekkenet?

Er ikke alle som opplever at magen synker heller er det jeg har fått beskjed om, dvs det er ikke alle barn som fester seg før fødslen starter, og da synker som regel ikke magen heller:-)

På min første sank aldri magen. Hodet var festet og han lå oppi ribbebeina mine til fødsel...

Magen min sank ikke før jeg var langt inne i fødsel..

Vel... Jeg har fått mange kommentarer på at magen min har sunket den siste uka. Jeg er 35 uker. Jeg tror ikke hodet er festet, men innbiller meg at det har vært litt lettere å puste den siste uka. Med førstemann sank også magen uten at hodet var festet, men jeg husker ikke når. Betegnelsen høygravid skal visstnok komme fra at magen er på sitt høyeste før den synker. Og i følge forskjellige kilder jeg har lest er man høygravid et sted mellom 40 dager før termin og 3 uker før termin. 20180831_000044.jpg

Back
Topp