Når synker magen???

gulltre

Betatt av forumet
Julibaluba 2017
Dette kan jeg virkelig ikke huske fra forrige gang..;) er snart 36 uker, og den siste uka føler jeg at magen presser på langt oppunder ribbeina! Ikke plass til mat, og nesten ubehagelig å trekke pusten... kjenner jeg får en klaustrofisk følelse av å tenke for mye på det :p men mener jeg har lest at magen er på det høyeste nå, derav høygravid, og at den snart synker litt?! Noen som merker at magen har sunket litt allerede?

35+3 i dag og den har ihvertfall ikke sunket her :p Blir til tider andpusten bare av å prate, og halsbrannen har gjort sitt inntog for fullt :confused:

Jeg skulle gjerne delt en erfaring, men min er så sjukt lav og har vært d hele veien [emoji33] men d presser under ribbena og er tung å puste selvom [emoji23]

Som flergangsfødende kan man dessverre risikere at den ikke synker så mye... Men den kan synke alt fra uke 30 til termin/fødsel, så i teorien når som helst :)

Har gått litt opp og ned her, men nå mot slutten er det nesten uutholdelig. Mistet følelsen i hele toppen av magen og stikker og strekker hele tiden.

Det sies jo at dt slipper litt når baby legger seg ned i bekkenet mot slutten, men som det nevnes over her.. mindre sjanse for flergangsfødende[emoji14]

Ser ikke ut som om den har sunket, men legen påsto at hodet var i hvert fall delvis festet i uke 33

Fikk høre allerede i uke 28 at jeg bærer veldig lavt,å det skal jeg si meg enig i:p en typisk guttemage,men han har ligget langt ned i bekkenet veldig lenge. Er i uke 34 nå å jeg har ingen slitasje i ribbein-område for å si det sånn ,kommer han lenger ned så faller han rett å slett ut:hilarious:

Kan bekrefte det Lambi sier.... Her er magen fortsatt veldig høy, men har masse nedpress og kjenner hodet graver seg GODT ned i bekkenet, så ingen tvil om baby har lagt seg til rette. Har til stadighet bein under mine ribbein (au!!), men magen er HØY.

Med sønnen min sank magen når vannet gikk. Nesten så jeg snublet i magen når jeg gikk [emoji23] hehe nå så står magen fortsatt høyt og hun liker å presse rumpa si opp hehe

Med nr 1 sank aldri magen, men nå ser jeg at magen er lavere enn i uke 33. Er 35+5 i dag :)

Tror bebis har skiftet litt stilling, for det ubehagelige trykket øverst i magen har sluppet litt taket heldigvis. Mye strekking og stikking ned mot bekkenet, så det betyr vel at hun legger seg til rette ;) magen har ikke sunket noe særlig da..

Back
Topp