Når synker magen?

CHG

Betatt av forumet
Har hørt og lest at magen synker 4-6 uker før fødsel. Fikk høre på jobb, og synes jeg merker det selv også, at magen min har sunket. Er 31+4, og har 9 uker igjen til termin. Har hele tiden forventet at han kommer en stund etter termin, men kan dette være et tegn på at han kan komme før? :D

Min sank aldri første gang.

• Liker
Reactions: CHG
Veldig variabelt tror jeg, min sank en ukes tid før..

• Liker
Har hørt og lest at magen synker 4-6 uker før fødsel. Fikk høre på jobb, og synes jeg merker det selv også, at magen min har sunket. Er 31+4, og har 9 uker igjen til termin. Har hele tiden forventet at han kommer en stund etter termin, men kan dette være et tegn på at han kan komme før? :D

Jeg tror ikke den synker før babyen fester seg med hodet ned :) Ofte gjør dem jo det ganske tidlig for førstegangs har jeg lest.. kanskje sånn mellom uke 32-36? Husker ikke, men tror ikke magen synker før han har festet seg i hvertfall :)

• Liker
Jeg har lest at det har ingenting å si eller ikke er et tegn på at han er klar for å komme tidligere og man kan liksågodt gå på overtid (dessverre) :p

• Liker
min sank i uke 32 :) fødte til termin 39+3 med N

• Liker
Tror aldri min sank?? Ikke som jeg lot merke til hvertfall :p

• Liker
Min hopper litt opp og ned sånn sett, kommer ann på hvordan ungen ligger.
Men den sank aldri med de to andre, bare hoppet litt "opp og ned"

• Liker
Min har vært lav hele tiden, rund basketball som sitter lavt som en typisk "guttemage"

Men vil også tro at den synker når babyen fester seg, og har hørt at de kan feste seg tidlig med førstegangs fødende :-)

• Liker
min sank i uke 35 å hode festa seg, jordmor sa at jeg sikkert kom til å føde før termin men jeg gikk 12 dager over termin.

• Liker

Har også lurt litt på dette. Føler magen min har sunket.. På 32 ukers kontroll nevnte jeg dette når jeg lå på benken. Men fastlegen min ble så raskt ferdig. Når jeg spurte han etterpå om han kjente om hun hadde lagt seg til svarte han bare: ness.. Det er for tidlig å sjekke, så det sjekket jeg ikke.. Du kan jo kanskje spørre når du skal på kontroll straks om du ikke allerede har vært der?

Back
Topp