Når symptomene forsvinner

Minlille2022

Forelsket i forumet
❤Januarlykke 2022❤
Er 9+5 i dag ettersom jeg ble satt fram en uke på TUL i uke 7+0 (8+0). Har nå den siste uken mistet symtomene bare sånn helt plutselig. Fra uke 5 slet jeg med elstrem kvalme, superømme bryst og trøtt, men nå er jeg ikke kvalm i det hele tatt. Fortsatt litt ømme bryst og er kun trøtt på kvelden.
Veldig rart dette her. Har ingen blødning og ingen menssmerter.
Var hos jordmor i går, og hun kunne kjenne toppen av livmora da hun kjente på magen, noe hun sa var et godt tegn. I tilegg hørte vi (bare så vidt) et lite babyhjerte banke.

Jeg er ikke bekymret eller redd, bare glad jeg slipper kvalmen og at jeg ikke blør:happy:
Men er det flere som har opplevd det samme? At symptomene bare dabber av i uke 9?:happy:

Veldig vanlig at symptomene begynner å forsvinne rundt uke 9, det er da morkaka begynner å ta over og da blir den hormonelle byrden blir lettere for oss å bære :)

10+0 i dag og her har symptomene vært mye mindre den siste uka. Var fryktelig bekymra, men alt var bra på TUL i går. Da sa også legen at det var helt vanlig at symptomene avtok i denne perioden, da hormonene begynner å stabilisere seg.

Jeg kan ikke vente til symptomene skal gi seg. Et så trøtt at jeg knapt orker å blunke på ettermiddagen! Og kvalmen starter hver dag kl 14 :nailbiting: er nå 9 uker .... :)

Samme skjedde med meg, men super nervøs jeg... Snakket med jordmor i dag, (10+0) fikk beskjed om å bare prøve å stresse mindre å holde ut til TUL neste uke fordi hun ville ikke høre med doppler... Men hun sa også at det er normalt å at kroppen min jobber med graviditeten å er sterk nok til å klare seg uten kvalmen og symptomene, ikke vet jeg, men ble ikke noe beroliget... heheh

Samme skjedde med meg, men super nervøs jeg... Snakket med jordmor i dag, (10+0) fikk beskjed om å bare prøve å stresse mindre å holde ut til TUL neste uke fordi hun ville ikke høre med doppler... Men hun sa også at det er normalt å at kroppen min jobber med graviditeten å er sterk nok til å klare seg uten kvalmen og symptomene, ikke vet jeg, men ble ikke noe beroliget... heheh
Har googlet meg grønn og blå på dette nå og ser ut som det egentlig er ganske vanlig at kvalmen forsvinner før uke 12, selv om jordmor/lege sier de dabber vanligvis av etter uke 12. Jeg er bare så takknemlig over å slippe å være kvalm nå og velger å ikke bekymre meg så mye over det. Tenker likevel å bestille ny time til tul i uke 11/12 bare for sikkerhetskyld:happy:

Her har symptomene og stagnert. Jeg er litt letta da, for å gå med munnbind på jobb og være kvalm - fysj. Jeg husker at kvalmen og ømme bryster avtok når jeg nærmet meg 10-12 uker. Tenker det er veldig normalt. Ting er og annerledes fra dag til dag og fra person til person. Nå prøver jeg bare være positiv og tenke at det alltid går bra. Så håper dere leser det som det:Heartred

Her pleier toppen å være uke 8-9 og ganske brått bedre etter det. Uke 6 nå så gleder meg til om 3-4 uker..

Back
Topp