Når symfyse-fundus-mål er høyt...

England:)

Betatt av forumet
betyr det at babyen er stor også, eller kan det bety at den bare har god plass i en romslig livmor? Jeg er ganske liten både i høyde og størrelse, og forventet vel egentlig å få en liten baby siden vi begge var små ved vår egne fødsler og siden jeg er liten nå. Men ved første måling av magen hos jordmor fikk jeg beskjed om at livmora er nesten oppe ved ribbeina allerede, og jeg er over normal-feltet i måleskjemaet... Så nå er jeg litt engstelig for at jeg får en kjempebaby her... Men kan det bety at h*n bare har veldig god plass i masse fostervann?

Nei ,trenger absolutt ikke bety stor unge.. Her skyldes det at ungen låg i seteleie faktisk meinte ul legen ;) men siste måling så var jeg innenfor der grønne feltet. Det kan også komme pga litt mye fostervann :) eller rett og slett ingen spesiell grunn.

Takk for svar :) Jeg har jo skjønt det som at ungen fremdeles skal vokse en masse, og det føles allerede som om jeg holder på å sprekke, selv om magen ikke er av de største. Alle sier at jeg kommer til å bli mye mye større, men jeg klarer jo knapt å spise/puste slik jeg er nå...

Kan også være at du bærer langt ute, hvis du er kort i overkroppen liksom ;)

Jeg lå helt øverst i det grønne feltet på første måling i uke 24, fikk beskjed om at det var helt normalt... ved neste måling lå jeg rett over "hoved" streken på skjemaet ;)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Har vært langt oppe på skjemaet lenge, men i går var målene mindre. Er bombesikker på at han har vært i seteleie frem til ca 2 uker siden, har bare kjent spark nedover, nå kjenner jeg de oppover og han ligger langt nede i bekkenet i hodeleie :) Jordmor var enig i det, for jeg syns magen endret fasong og :) Vi var på ul sist uke (3d) og han er akkurat på gjennomsnittet så stor han skulle være, tross høyt sf mål :)

Jeg har reagert på at magen stikker veldig mye utover ja, betyr det at h*n ligger i seteleie? Jeg trodde de fremdeles turnet rundt i magen hele tiden, er det sånn at de er lenge i en stilling nå? Har jo kjent spark helt helt nederst i magen (mot blæra) de siste dagene. Så da kan jeg kanskje slå meg til ro med at magen er stor fordi det er seteleie nå da, kjekt :) Jeg klarer ikke å kjenne hva som er hvor, bortsett fra at jeg kjenner spark i en retning. Klarer en noen gang å kjenne at "der er hodet og armene, den ligger sånn og sånn"?

Kan også være at du bærer langt ute, hvis du er kort i overkroppen liksom ;)

Jeg lå helt øverst i det grønne feltet på første måling i uke 24, fikk beskjed om at det var helt normalt... ved neste måling lå jeg rett over "hoved" streken på skjemaet ;)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
Jeg er vel kort i overkroppen ja, jeg er 1,58 cm høy så...:)

Nei det betyr ikke at det er en stor baby. Målingene måler jo alt som livmoren din, fostervann og babyen om du skjønner. Målet mitt ligger langt over normalfeltet, men babyen er målt til - 9% i vekst.

Jeg sprengte målene allerede ved første måling, og vært på utallige ul, men har normal mengde fostervann og baby er -1%. Jeg er også kort som deg så jm mener jeg bærer høyt:) så trenger ikke ha noe med stor baby og gjøre.

Back
Topp