Når svigers sier at de ikke liker navnet på den lille

PetiteMoi

Glad i forumet
Hei, vi har allerede bestemt navn på den lille i magen. Men i dag så jeg at navnet vi skal gi har havnet på topp listen for 2019 og 2020. Svigermor klarer da å si at vi bare kan endre navnet (hun er jo ikke født enda) men jeg og kjæresten vil ikke det. Hvordan i alle dager skal jeg klare å forholde meg til svigermor nå? Kanskje jeg er litt veldig hormonell i dag.
 
Hei, vi har allerede bestemt navn på den lille i magen. Men i dag så jeg at navnet vi skal gi har havnet på topp listen for 2019 og 2020. Svigermor klarer da å si at vi bare kan endre navnet (hun er jo ikke født enda) men jeg og kjæresten vil ikke det. Hvordan i alle dager skal jeg klare å forholde meg til svigermor nå? Kanskje jeg er litt veldig hormonell i dag.

Det beste er derfor å ikke si navnet før etter unger er født, da har ikke folk like mye de skulle ha sagt :)
Men nå er det skjedd, så da snakker dere ikke mer om navn tenker jeg. De har ikke noe de skulle ha sagt, så da er det heller ikke noe som det er noe poeng å ta opp til diskusjon :)
Vi opplevde at folk sa navnet var rart, at de måtte vende seg på det osv og det synes jeg svr SYKT irriterende. Man har da ikke noe med å si noe negativt om navnevalg. Men så lenge barnet er ufødt har folk maaange meninger. Vi droppet etterhvert å si det, og når vi da sa det etter fødsel kom ikke folk emd bemerkninger rett fra levra, da måtte de bare godta at det var sånn. Og alle digger navnet nå da :) alle babyer vokser uansett inn i det navnet de får.
 
Du høres litt dramatisk ut nå. Dere kaller ungen hva dere vil og du forholder deg som vanlig til svigermor.
 
Det beste er derfor å ikke si navnet før etter unger er født, da har ikke folk like mye de skulle ha sagt :)
Men nå er det skjedd, så da snakker dere ikke mer om navn tenker jeg. De har ikke noe de skulle ha sagt, så da er det heller ikke noe som det er noe poeng å ta opp til diskusjon :)
Vi opplevde at folk sa navnet var rart, at de måtte vende seg på det osv og det synes jeg svr SYKT irriterende. Man har da ikke noe med å si noe negativt om navnevalg. Men så lenge barnet er ufødt har folk maaange meninger. Vi droppet etterhvert å si det, og når vi da sa det etter fødsel kom ikke folk emd bemerkninger rett fra levra, da måtte de bare godta at det var sånn. Og alle digger navnet nå da :) alle babyer vokser uansett inn i det navnet de får.


Takk, viste det du sa til samboeren. Han er enig. Babyen i magen blir bare snakket om som baby nå.
 
Hei, vi har allerede bestemt navn på den lille i magen. Men i dag så jeg at navnet vi skal gi har havnet på topp listen for 2019 og 2020. Svigermor klarer da å si at vi bare kan endre navnet (hun er jo ikke født enda) men jeg og kjæresten vil ikke det. Hvordan i alle dager skal jeg klare å forholde meg til svigermor nå? Kanskje jeg er litt veldig hormonell i dag.
Vi måtte endre navn pga svigermor. Forholdet vårt ble ikke det samme etterpå.
 
Vi måtte endre navn pga svigermor. Forholdet vårt ble ikke det samme etterpå.

jeg kommer ikke til å endre det på grunn av svigermor uansett. Hun får si hva hun vil. Hun mener selv at baby skal/bør oppkalles etter hennes mor noe som verken jeg eller kjæresten er enig i.
 
Jeg skjønte ikke helt nå. Dere har valgt navn, og så er dere skuffet over at det er et topplistenavn. Så kommer svigermor med forslag om å da endre navn. Har dere ikke lagt litt opp til den samtalen selv da? Slik det fremstår ville jeg ikke tenkt på det som en negativ kommentar, bare et teit forslag. Men mitt inntrykk er også at folk har meninger om navn før ungen er født, akkurat som om deres innspill er viktige. Så her er ikke svigermor utypisk i forhold til folk flest. Vil dere ikke ha kommentarer/diskusjon på navn, så ikke ta det opp/ikke fortell folk navnet før barnet er født. Bare svar kort at navnet er valgt. Og ferdig med det.
Her har mange spurt om navnet alt, og svigermor har spurt flere ganger. Vi er sånn 99% sikre på navn og har hatt det klart i mange måneder. Men sier det ikke til en kjeft. Ville garantert kommet kommentarer, for sånn er folk. Og man kan ikke gjøre alle til lags og ikke skal man sikte etter det heller. Man velger det navnet man selv ønsker, ferdig snakka. Så når folk her spør etter navn svarer vi bare at vi sier det etter fødsel. Har ikke sagt navnet til min beste venninne en gang.
 
Back
Topp