Når "suget" melder seg...

Invincible

Blir kjent med forumet
På mat, snop eller hva det måtte være. Hva gjør dere for å motstå fristelsene??? :) Greit å ha noen tips på lager, hehe.
 
Ja, det var det.. Jeg sitter og spiser sjokolade og tenker at det er mandag først i morgen..Uff.

Jeg skal spise xocai når den største sjokoladelysten melder seg, også tenkte jeg å logge inn her, så jeg håper dere har noen gode tips å komme med:-) 
Ellers vet jeg ikke helt, altså.. Prøve å finne på noe annet, og se om jeg glemmer hvor lyst jeg har på sjokolade. Dusje, brette klær eller hva som helst for å unngå kjøleskapet akkurat der og da..
 
Hadde jeg hatt et godt svar på det, hadde jeg ikke vært med på denne slankesiden;P Uff. Jeg prøver å drikke vann eller ta en kopp Pukka te (de er gode uten sukker). Noen druer er jo også greit. Eller rosiner. De smaker iallefall litt søtt uten å være godteri. :)
 
Hørte akkurat på god morgen norge at man skal holde seg unna søtt (alt av sukker, søtningsstoffer osv) i en uke, bare spise usalta nøtter feks, før man kan begynne med feks mørk sjokolade for å kose seg litt igjen - dette for å bli kvitt "suget". Og det kan jeg i grunn skrive under på, jeg har nå vært uten godis, brus o.l i over 5 mnd. Behovet er der ikke i dag, og det sluttet etter ett par uker kanskje. Hodet har alltid lyst på, men det er av gammel vane.

Kromtabletter er god hjelp, ta dobbelt av det som står på pakka den første tiden. I tillegg får man mindre søtsug av å spise regelmessig, med nok fiber, grønt og variert mat.

Forslag til "sunnere" godis. 70 % kokesjokolade, eller sterkere, da blir man fornøyd etter bare noen biter. Popcorn. Og på helsekosten får man tar i godterier laget på agavesirup og uten estoffer og sukker.
 


Julie H skrev:
Ja, det var det.. Jeg sitter og spiser sjokolade og tenker at det er mandag først i morgen..Uff.

Jeg skal spise xocai når den største sjokoladelysten melder seg, også tenkte jeg å logge inn her, så jeg håper dere har noen gode tips å komme med:-) 
Ellers vet jeg ikke helt, altså.. Prøve å finne på noe annet, og se om jeg glemmer hvor lyst jeg har på sjokolade. Dusje, brette klær eller hva som helst for å unngå kjøleskapet akkurat der og da..


Hva er xocai? :)
 
JEg kommr til å drikke vann og kanskje ta noen nøtter. I hvertfall prøve...
 


tresmå skrev:
JEg kommr til å drikke vann og kanskje ta noen nøtter. I hvertfall prøve...



Ha kaldt vann i kjøleskapet, pluss isbiter, det frister mere enn lunka vann fra springen :)
 
Har et tips jeg også. Det er rett og slett å pusse tennene!! ;) Høres kanskje litt rart ut, men.. Hehe. Det hjelper iallfall på meg noen ganger, hvis det er på kveldstid jeg får lyst på noe. Hvis jeg pusser tennene da, tenker jeg at jeg ikke skal spise mer den dagen, for da må jeg pusse de en gang til... :p Verdt et forsøk ;)
 
Om jeg blir godtesjuke, så lager jeg frukt fat med deilig frukt, og grønnsaker! Smoothie er også Sundt og godt!
 
jeg tar meg en nutrilett bar :)) søtt og sunt:)
 


ElinR skrev:
jeg tar meg en nutrilett bar :)) søtt og sunt:)


Det har jeg hørt flere som har sagt :)
 
Options Belgian Chocolate

Min STORE redning

Ellers drikker jeg masse vann i løpet av dagen, og holder egentlig suget veldig nede med å spise regelmessig, sunt og kontrollert. Men når det river, så er en kopp av denne fantastisk :D
 


strikketrollet skrev:


Julie H skrev:
Ja, det var det.. Jeg sitter og spiser sjokolade og tenker at det er mandag først i morgen..Uff.

Jeg skal spise xocai når den største sjokoladelysten melder seg, også tenkte jeg å logge inn her, så jeg håper dere har noen gode tips å komme med:-) 
Ellers vet jeg ikke helt, altså.. Prøve å finne på noe annet, og se om jeg glemmer hvor lyst jeg har på sjokolade. Dusje, brette klær eller hva som helst for å unngå kjøleskapet akkurat der og da..


Hva er xocai? :)


En mørk sjokolade som skal tas sammen med vann.. Tre biter hver dag.. Har hjulpet veldig mot søtsuget mitt, og tok av tre kg før jul med den.
http://www.xocai.com :)
 


Julie H skrev:


strikketrollet skrev:


Julie H skrev:
Ja, det var det.. Jeg sitter og spiser sjokolade og tenker at det er mandag først i morgen..Uff.

Jeg skal spise xocai når den største sjokoladelysten melder seg, også tenkte jeg å logge inn her, så jeg håper dere har noen gode tips å komme med:-) 
Ellers vet jeg ikke helt, altså.. Prøve å finne på noe annet, og se om jeg glemmer hvor lyst jeg har på sjokolade. Dusje, brette klær eller hva som helst for å unngå kjøleskapet akkurat der og da..


Hva er xocai? :)


En mørk sjokolade som skal tas sammen med vann.. Tre biter hver dag.. Har hjulpet veldig mot søtsuget mitt, og tok av tre kg før jul med den.
http://www.xocai.com :)



Aldri hørt om, men virker jo veldig okei da :) Hadde tålt å spise det så kunne jeg prøvd, men det får kanskje bli i framtiden en gang :)
 


ElinR skrev:
jeg tar meg en nutrilett bar :)) søtt og sunt:)


funka bra sist gang jeg slanka meg også:))) er d eneste søte jeg spiser mandag til torsdag:)
 
Back
Topp