Når stenger skoler pga kulde?

hissigproppen

Forumet er livet
Husker barneskolen stengte et par ganger da jeg var liten.
Er det -20 som er grensen? (tenker mest på Oslo-området).

Og stenger evt barnehager også pga kulde?

Leste i avisa i går at på Lillehammer skulle det bli så kaldt som -40[&:] Men de stengte ikke barnehagen av den grunn. De bare tok ikke med ungene ut[8D]

Men så sa de at 20 minus på Lillehammer var ikke like kaldt som 20 minus i Oslo. [:-]

Så de har sikkert lavere terskel i Oslo, uten at jeg vet for sikkert.

ORIGINAL: GULLUNGEpåVEI

ORIGINAL: hissigproppen MØMØ

Var vel i gamledager da de ikke hadde ordentlig fyring det! Vi ble også sendt hjem igjen....men har selv jobbet i skole i noen år og aldri vært et tema[;)]

MEN... er det en barnehage/skole som dukker under ved lav temp så tror jeg de tar stilling til det idet de ser at det ikke er forsvarlig å ha oppe[;)]

For det er sabla kaldt å gå ute, og vi har ikke bil, så det blir t-bane til og fra barnehagen + gåing... Og da har det MAX vært -15 grader ute, for i romjula da det var på det kaldeste ble hun kjørt til og fra av besteforeldrene.

Jeg har alltid trodd at det hadde med lufting inne i klasserommene å gjøre jeg, og at når det ble så kaldt kunne de ikke gå ut, og heller ille lufte skikkelig [8|]

Skal spørre i morgen hva barnehagen tenker å gjøre når temperaturen er varslet - 24. Jeg blir iskald bare av å tenke på det jeg, hehe. [:)]

Pussig at dette kom opp, jeg og mannen mimret i går om å ha blitt sendt hjem fra skolen pga kulde. Dvs, vi ble aldri sendt hjem som jeg kan huske, men vet at vi fikk være inne i friminuttene ved minus 10 (kystklima).

Spurte i barnehagen til Khadi i dag, og de sa at det blir neppe stengt, da skal det bli noe galt med varmingen inne da i så fall.

ORIGINAL: Helene Smurfemor

Leste i avisa i går at på Lillehammer skulle det bli så kaldt som -40[&:] Men de stengte ikke barnehagen av den grunn. De bare tok ikke med ungene ut[8D]

Men så sa de at 20 minus på Lillehammer var ikke like kaldt som 20 minus i Oslo. [:-]

Så de har sikkert lavere terskel i Oslo, uten at jeg vet for sikkert.

Det blir mye surere i kystområdene da det er mye mer fukt i lufta enn i innlandet. Så det er faktisk ikke terskelen som er lavere, det blir verre ved -15 i oslo enn ved -20 i Lillehammer.

ved -40 i karasjok..

ORIGINAL: tindra

ved -40 i karasjok..

Kjenner jeg er fantastisk glad for at jeg ikke bor der [:D]

Var vel i gamledager da de ikke hadde ordentlig fyring det! Vi ble også sendt hjem igjen....men har selv jobbet i skole i noen år og aldri vært et tema[;)]

MEN... er det en barnehage/skole som dukker under ved lav temp så tror jeg de tar stilling til det idet de ser at det ikke er forsvarlig å ha oppe[;)]

For det er sabla kaldt å gå ute, og vi har ikke bil, så det blir t-bane til og fra barnehagen + gåing... Og da har det MAX vært -15 grader ute, for i romjula da det var på det kaldeste ble hun kjørt til og fra av besteforeldrene.

Jeg har alltid trodd at det hadde med lufting inne i klasserommene å gjøre jeg, og at når det ble så kaldt kunne de ikke gå ut, og heller ille lufte skikkelig [8|]

Skal spørre i morgen hva barnehagen tenker å gjøre når temperaturen er varslet - 24. Jeg blir iskald bare av å tenke på det jeg, hehe. [:)]

Her har alt vært -24 alt i år... og hverken skole/barnehager har gjort noe mer ut av det enn at de har holdt barna inne[;)]

Men hvor bor du da?

Jobba i bhg i 13 år nå, og har aldri vært med på at vi har stengt bhg pga kulde. 
Husker det var -26, men vi hadde det greit og varmt inne.

Har ikke hørt noe om at hverken barnehager eller skoler stenger her pga det er kaldt ute. Men er det noe feil med varmeannlegget så stenger de (var engang vi måtte hente eldstemann i barnehagen fordi varmeanlegget der streika).

Husker at vi fikk lov å være inne når det var -15 grader ute når jeg gikk på skolen (er fra Gjøvik)

Back
Topp