Når startet dere med 1 lur om dagen?

B

Bkno29

Guest
Min datter er nå 13 mnd.
Hun står opp kl 9, legger seg kl 12.00. Står opp ca mellom 13.00/ 13.30.
Vi pleier å la henne såve igjen kl 16.00.
Nå er hun ikke lenger trøtt rundt 4, så da har det blitt en lur kl 17 til 17.30.
Det synes jeg blir for sent, da blir hun ikke trett før i 9-10 tia på kvelden...
Er litt gådt å kunne ha kvelden fri før man selv går til sengs.
Idag skal jeg kutte ut den lille luren på ettermidagen tenkte jeg, og se om hun legger seg litt tidligere..
Hun har det med å våkne om kvelden, å bære lys våken leeng om vi har lagt henne for tidlig å..
Noen som har erfaring ?

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app
 
Tror dattern min sluttet med to høneblunder rundt 1 år. Nå sover hun kun en gang om dagen mellom 1 1/2-2 timer. Hun legger seg 8 og står opp 7.30 hver dag. Det blir nok sent å la hun sove kl 17 ja.


Prinsesse født des 2011
Termin 19. februar 2014 ❤
 
Jenta mi har sovet bare 1 lur om dagen fra hun var 6/7 mnd ca(hun er 1 år nå)!Hun står opp alt fra 7-9 om morgenen, sover middag fra 13-15, og legger seg på kvelden kl 19, og sover hele natta.
Vi hadde problemer før vi kutta ned til 1 lur at hun sov bare 15-20 minutter i slengen og var veeeeldig sur og vanskelig å legge, pluss at kveldslegginga var trøblete og det ble ofte sent(21-22). Det ble litt protester og surmuling i starten, men nå legger hun seg rett til å sove(både middag og kvelds), og sover stort sett 2 timer middagslur i strekk! Hun regulerte seg selv med kveldslegginga til å legge seg ca 19.00 etter vi kutta ned til 1 lur!
 
Tror det høres ut som det er på tide med en lur. Eldste vår begynte da hun var ca 10 mnd og yngste da han var 11 mnd. Nå er han 13 1/2 mnd og sover rundt 1130-12 tida. Varierer hvor lenge, bør nok være minst 1.5 timer men i barnehagen skjer det av og til så mye at han ikke vil sove og så blir det bare 30 min :p Han legger seg rundt kl 18 og står opp mellom 7 og 8.
 
Min er 13 mnd.. Han får fortsatt sove 2 dupper, så lenge det ikke er etter kl 16. Får han sove etter det, så vil han ikke sove når det er kveld igjen.. Er han veldig trett en dag så framskynder vi heller leggeprosessen. Legger seg 7 til vanlig, men kan noen dager være så sliten at han legges kl 18.15.

Min gutt er forresten oppe alt mellom halv 7 og halv 8 :)
 
Fra vesla var 9/10 mnd har hun sovet bare 1 lur på dagen. På dagen fra 12/13 og alt fra 1 time til 2 timer! Så legger hun seg mellom 19/20 og står opp 09/10.
 
Jeg var hjemmeværende med henne til hun var nesten 2 år, så vi hadde to dupper i løpet av dagen, men da ble det jo desto senere natta og..
Så når jeg ble lei av det, og det nærmet seg barnehagestart, sov hun bare en gang om dagen og tidligere i seng til kvelden :)

Sent from my ST27i using BV Forum mobile app
 
Startet før hun runda 1 år =) Nå har hun 1 lur til dagen på 1-3 timer =) 13 mnd gammel =)
 
Hun står opp alt fra kl 06-08. Luren tar hun alt fra 09-12 etter hvor tid hun står opp :) Viss hun har våkna før kl 06, så pleier hun å ha en liten lur i bhg i 9 tiden, så en hvil igjen i 12 tiden. Hun legger seg mellom 18- 19 =)
 
Back
Topp