Når starter du dagen?

Starter som regel dagen kl 06:30.
Opp, vekke barna, spisefrokost, lage matpakker, passe på at barna får på seg klær tilpasset været ikke det de ønsker å ha på seg, levere SFO og barnehage, komme seg på jobb

Stort sett ca kl 6. I dag våknet minstemann 0450 og nektet å sove igjen da (hadde da sovet i 9,5 timer i strekk :D) og frøkna kom tuslende 0530.

Står opp, går på badet, spiser frokost, sender mannen på jobb og evnt frøkna i bhg (om ikke jeg kjører; da koser vi oss med laaang frokost og tar det med ro før vi kjører i bhg ved halv ni-ni tiden). Resten av dagen leker jeg med minstemann, lager middag, søker jobber osv.

06:30, står opp og vekker barn, fikser frokost til oss, og sender ungene på skolen. Etter det er det stort sett å stelle og kle på baby, og amme litt mens jeg ser på dr.phil:hilarious:

Står opp 5/5.30. Spiser frokost (guttene spiser frokost i bhg), lager matpakker, finner frem klær, guttene får varm melk når de våkner, så dusjer de gjerne (de elsker å ta en varm dusj når de våkner), så er det tannpuss og smøring av solkrem (om det ikke regner). Så pusler vi gjerne litt, pakker sekker, og så er vi i bhg. ca 7.50, selv er jeg på jobb 8.30. Elsker rolige morgener. :)

Når eg studere/jobbe er eg oppe rundt 5, dusjer og vekker unger seks. Dei blir levert til buss 7 ca og eg må skyndte meg videre.

Akkurat nå styres dagen av frøkna på rett over to uker, så ingen faste klokkeslett. Som regel så våkner hun for mat mellom 5 og 7 en gang. Er det rundt 5 så sover vi en runde til etter mating, er det nærmere 7 så sover hun etter mat mens jeg går i dusjen og spiser frokost. Enn så lenge så er det fokuset mitt, mat til henne, mat til meg og dusj. Alt annet av rutiner og ting får vente. :)

Håper vi kommer inn i en rutine med klokkeslett for mat om morgenen etterhvert, sånn at jeg kan ha litt planer for dagene innimellom.

Står opp ca 6/6:15, kler på barn, minsten skal ha medisiner, gjøre meg klar, bruke 20 min (ned fra 40) på å overbevise eldste om at han kan kle på seg selv, sykle til Bhg, levere minste, bruke 20 min på å overbevise eldste om at han kan kle av seg selv, levere eldste, dra på jobb og være der før kl 9 :p

Ikke noe fast, står opp mellom 6 og 7 i ukedagene (er da som regel halvveis våken fra 6-tida, men slumrer litt med baby mellom meg og mannen i senga :p ), og i helgene bytter oftest mannen og jeg på å stå opp med mini morgenfugl.

Rutiner er vi ikke gode på, annet enn at vi spiser mat relativt kjapt etter at vi står opp.

Varierer litt, men mellom 6 og 7. Da er det opp og stå, få på seg klær, spise frokost (har jeg tidligvakt og mannen er på jobb så spiser vi i barnehagen)
I helgene sover jeg til 9-10 før jeg står opp og sakte men sikkert får til en frokost :P Ungene har som regel da stått opp og spist litt for en god stund siden.

Jobber turnus så det varierer mye! men på fridager er alarmen på 07:15 :) ikke så tidlig siden vi gjør klart på kvelden det som vi kan, vekker barna og lager matpakke/frokost.

Står opp når lillegutt står opp. Alt mellom 06-08. Vanligvis rundt 07. Da gjør vi oss klar og spiser frokost. Også leker vi og koser oss til han skal ha dupp klokken 12.

Nå er jeg sykmeldt og veldig dårlig, så morgenen her er rolig.

Ungene våkner gjerne tidlig, da kommer de minste inn til oss, så får de se litt TV så jeg kan slappe av litt til for å prøve å ikke bli så dårlig.

Eldste står opp og ordner seg selv nå.

Vi tar gjerne frokost i sengen og, meg og de minste, jeg må spise noe før jeg klarer stå opp.

Prøver å ha levert barnehagebarnet til kl 9, men hender klokken blir nærmere 10, spørs hvor dårlig jeg er.

Normalt sett så står jeg opp 7.30, steller de minste og går opp på kjøkkenet før kl 8, hvor vi spiser frokost sammen.
Så går vi ut dørene 8.20.

Jeg er student og jobber kun kveld og helg, har også minste hjemme til hun er 2 :)

Varierer veldig fra dag til dag. Skal jeg på dagvakt så må jeg opp 05.30, to dager i uken må vi opp kl. 07.00 for å rekke frokost i bhg kl. 08 i tillegg kommer spes.ped. også i den tiden de to dagene. Og utenom det så vekker jeg henne litt over 8 og starter dagen da :-)

5.45 hvis jeg skal på dagvakt, eller kl 6 når samboer står opp. Minstemann våkner så fort noen står opp. Veldig slitsomt de dagene vi ikke må opp tidlig. Går på badet og ordner meg, ordner nister, så ordner jeg unga før vi drar i bhg/jobb.

I ukedagene står vi opp 06:30-07:00-tida. I helgene sover vi til minstemann våkner av seg selv. Kan være alt fra 06:30 til 08:00.

Mellom 06.45 og 07.30 i ukedagene. Begynner på jobb kl 8 eller 9. Helgene er det sjeldent før kl 9 og av og til 10-11.

Back
Topp