Når starter dagen deres med baby ?

Aicelain

Elsker forumet
Marsboerne 20 18
Oktoberlykke 2019
Når står dere og babyen opp sånn ca :)? Sover lille bra om natta?
Min kar har blitt våken på dagtid, sovner kun på trilletur eller på fanget mitt eller samboer sitt. Men om natta sover han han 3-4 timer i strekk. I dag startet vi dagen 08.30 etter å ha sovet godt men med ammepauser :)
Vi står opp mellon 07-09 ca :)

Han er en urolig kar, har perioder på dagen hvor han ikke finner roen uansett hva vi prøver på, kan være våken i 8-9 timer om gangen, og sover aldri mer enn 2 timer i slengen. Men de siste to dagene har han sovnet i 8-tiden og sover til ett-halv to. Deretter sover han 2,5 timer og våkner for mat. Vi har begynt å stå opp å gå i stua for å mate, litt for å ikke vekke far som skal på jobb, men også fordi jeg klarer ikke å holde øya åpne om vi sitter i senga +at jeg sitter vondt og for å få ut rap raskere enn på 40 min må vi opp å stå, da kommer den på 5-10 min :) også kan mor se litt på TV mens pompen sovner igjen :)

Og da prøver vi flest mulig repetisjoner før han våkner ordentlig, idag klarte vi 3 nattflasker før vi måtte opp, men dagen starter som regel mellom 5-9 :)

Mellom kl 3 og kl 5 :/ lille vil ikke spise ordentlig på natten så han blir urolig. I dag tok han ikke puppen skikkelig før kl var 10.30 ;( da var siste måltidet i går ved midnatt. Mellom dette sover han litt, er urolig og tuller ved puppen. Kjenner jeg begynner å bli sliten! På dagen sover han som en engel. Hender han sover 3-4 timer i strekk!

I går spiste jeg frokost 13.30! Mini har begynt å bråke en del på natta- ligger og presser og offer seg, og hyler til innimellom. Men så sovner vi sammen etter pappaen har stått opp, så da har klokka blitt 10-12 før vi har stått opp. I dag sto vi imidlertid opp før ti, for han sover veldig mye bedre i kurva si på stua. Gleder meg til tarmsystemet fungerer som det skal, for det er ikke lett å sove med alle de lydene... [emoji85]

Her starter natten ved midnatt, da har jeg blitt ferdig med pumping og gitt mat og lille sovnet.
Så er det ny runde med pumping og mating ca 3 til 4.30. Så er det morgen et sted fra 6 (hvis hun våkner at mannen skal på jobb) til 6.45 (da må jeg uansett starte pumpingen for å rekke å få de andre barna avgårde til skolen.
Trøtt som en bøtt!

Etter å ha lest deres innlegg merker jeg at jeg ikke skal klage på min lilles kveldsuro! Hun tar stort sett kvelden mellom 21-23, og våkner ca hver 2-3 time for mat. Sovner fort igjen dersom hun ikke må ha ny bleie. Hun sover stort sett til 8-9 før hun vil stå opp. De dagene storesøster på 2 ikke er i barnehagen er det hun som bestemmer når vi begynner dagen.. Mellom 6-8..

Her tar han kvelden i 21tiden. Våkner i 1-3 tiden for å spise og så i 5-6 tiden igjen for å spise igjen ❤️
Jeg står opp i 7 tiden fordi da står datteren min opp for å gå på skolen. Da er gan våken i en time ca før han sovner igjen

Litt usikker når dagen hennes egentlig starter, siden vi må opp å levere guttene i bhg. Idag hadde de fri, og da stod vi opp ca 7.30.
Natten starter mellom 22-00, og det er mat hver 3-4 t.

Lille på 1 mnd tar natta fra ca kl 22 til kl 09 på morgenen [emoji4] Men de morgenene jeg må ta storesøster blir han vekt i 8-tida. Ammer ganske ofte på natta da, hver 2-3 time stort sett (hender han slår til med 4 timer mellom), men sovner stort sett fort igjen mellom hver amming. På morgenen er han kun våken i 30-40 min før han blir trøtt og må sove igjen. Kan ikke klage på nettene og morgenene, selv om han kan være litt urolig på ettermiddag/kveld.

Her starter dagen mellom kl.06-08. Her begynner kveldsrutinen mellom 21 og 23, med amming, og spiser mellom 3-5t gjennom natten.

Sovner mellom 22-23, til 01-03, veldig varierende. Siste to nettene har han bare tullet ved puppen. I natt fra 01:30 til 06:30 var det bare tull. Lurer på om jeg ikke har nok melk og vurderer å gi mme når han våkner om natten.

Legger oss mellom 22-24, våkner igjen 2-3 timer senere for mat og sover så 2-3 timer igjen. Da sover han i egen seng hele veien. Våkner da mellom 4 og 6 og vil gjerne opp, men ligger med meg i senga og småspiser litt mens jeg småsover frem til 7-8 tiden [emoji4]

Dagen her starter når når storesøsken er oppe i 6 tiden.

Kommer litt an på om det er jeg eller mannen som står opp med storebror, men ofte så ligger jeg og lillegutt og sover/ammer til 9-10 før vi står opp :)

Back
Topp