Når starte prøving igjen?

Lykkeli35

Betatt av forumet
JuniJubel2021
Hei

Hadde en medisinsk abort 3 juli, da det ble oppdaget en MA.
Fy søren for en opplevelse for kropp og sjel, skikkelig beintøft! Til tross for dette, så har vi sånn smått begynt å tenke tanken på at vi ønsker å prøve på nytt når dette har lagt seg. Spørsmålet er egentlig når kan vi starte prøvingen? I følge sykehuset, er det ingen grunn til å vente til etter 1 menstruasjon. Men må jeg få en negativ graviditetstest før vi starter prøving, for å være sikker på at det ikke er rester igjen?
 
Hei

Hadde en medisinsk abort 3 juli, da det ble oppdaget en MA.
Fy søren for en opplevelse for kropp og sjel, skikkelig beintøft! Til tross for dette, så har vi sånn smått begynt å tenke tanken på at vi ønsker å prøve på nytt når dette har lagt seg. Spørsmålet er egentlig når kan vi starte prøvingen? I følge sykehuset, er det ingen grunn til å vente til etter 1 menstruasjon. Men må jeg få en negativ graviditetstest før vi starter prøving, for å være sikker på at det ikke er rester igjen?

Så trist og høre at du har vært gjennom ma. Jeg var selv gjennom det samme i juni, var 9 uker på veg men fosteret hadde sluttet og vokse i uke 5.
Vi begynte prøvingen med en gang jeg var ferdig å blø, ca 14 dager etter første cytotec kur, måtte ha to kurer pga rester.
Jeg vet ikke hva som er riktig, men etter å ha Googlet alt som Google kan, og lest masse her inne, tenker jeg at om der er rester så vil uansett ikke egget feste seg.
Vi tar graviditetstester en gang i uken, og de to jeg har tatt har værst veldig positive desverre. Skal ta ny i morgen, og håper at den begynner å bli negativ nå. Har virkelig vært et spark i magen å få positive tester, det minner meg liksom på hva jeg har mistet.
Men i morgen skal den være negativ, eller svakere, håper jeg. Og da må vi bare fortsette til den evt blir positiv igjen eller mensen kommer.

Lykke til med prøving, om du kjører på eller om du venter på mens først.
 
Så trist å høre❤️
Var gjennom det samme for 1mnd siden. Og det er som du sier, beintøft.
Vi fikk beskjed om at det var mest for at det var enklere å fastsette termin at det var anbefalt å vente, men er litt yrkesskada, så søkte opp mifepristone(den første pilla) på felleskatalogen, og der står det
«Det anbefales at du unngår å bli gravid på nytt før din neste menstruasjon etter inntak av Mifepristone Linepharma.»
Så vi venter til mensen er tilbake. Bare sånn i tilfelle.

Men gyn nevnte ikke noe om det, så tenker jo egentlig at det ikke er noe farlig. Er dere klare så er det nok bare å kjøre på❤️
Masse lykke til, krysser fingrene for at neste sitter og at alt går bra!
 
Veldig leit å høre det du har måttet gå gjennom :Heartred Jeg har selv hatt to medisinske aborter, og vet hvor kjipt det er.

Vi ventet ikke med å begynne å prøve etter sist spontanabort (hvor det måtte avsluttes med medisinsk abort), og vi ble gravid før mensen kom tilbake og jeg er nå i uke 34 :) Dersom det er rester igjen så vil du nok merke det godt på testene. Jeg hadde rester den ene gangen og måtte på utskrapning etter medisinsk, da forble testene nokså sterke.

Masse lykke til videre og stor klem!
 
Hei

Hadde en medisinsk abort 3 juli, da det ble oppdaget en MA.
Fy søren for en opplevelse for kropp og sjel, skikkelig beintøft! Til tross for dette, så har vi sånn smått begynt å tenke tanken på at vi ønsker å prøve på nytt når dette har lagt seg. Spørsmålet er egentlig når kan vi starte prøvingen? I følge sykehuset, er det ingen grunn til å vente til etter 1 menstruasjon. Men må jeg få en negativ graviditetstest før vi starter prøving, for å være sikker på at det ikke er rester igjen?
Hei. Så trist å høre. Har selv hatt en MA for ikke så mange mnd siden. Rart hvordan disse anbefalningene fra sykehusene varierer. Jeg fikk beskjed om å vente en syklus på mitt lokale sykehus. Siden jeg går igjennom IVF så ble også det sykehuset informert og de sa at vi måtte vente 2 sykluser før vi prøvde på nytt forsøk. Har du ikke vært på kontroll for å se at alt er ute? Det måtte jeg 5 dager etter aborten.
 
Jeg hadde en MA i uke 8, tilsvarte uke 6.
Hadde én mens etter dette da klinikken (ivf) ville ha det.
Ble gravid på fryseforsøk etter 1 mens, og er gravid i uke 20 nå.

Sender deg en trøsteklem og håper du snart får drømmen oppfylt♥️
 
Hei. Så trist å høre. Har selv hatt en MA for ikke så mange mnd siden. Rart hvordan disse anbefalningene fra sykehusene varierer. Jeg fikk beskjed om å vente en syklus på mitt lokale sykehus. Siden jeg går igjennom IVF så ble også det sykehuset informert og de sa at vi måtte vente 2 sykluser før vi prøvde på nytt forsøk. Har du ikke vært på kontroll for å se at alt er ute? Det måtte jeg 5 dager etter aborten.

Ja, helt utrolig hvor mange ulike anbefalinger man får etter noe slikt, ikke rart man blir forvirret :banghead: Ikke fått noe beskjed om noen etterkontroll nei, slik jeg har forstått det, så skal jeg ikke tilbake med mindre jeg får smerter/feber o.l
Håper vi begge lykkes neste gang :Heartred
 
Veldig leit å høre det du har måttet gå gjennom :Heartred Jeg har selv hatt to medisinske aborter, og vet hvor kjipt det er.

Vi ventet ikke med å begynne å prøve etter sist spontanabort (hvor det måtte avsluttes med medisinsk abort), og vi ble gravid før mensen kom tilbake og jeg er nå i uke 34 :) Dersom det er rester igjen så vil du nok merke det godt på testene. Jeg hadde rester den ene gangen og måtte på utskrapning etter medisinsk, da forble testene nokså sterke.

Masse lykke til videre og stor klem!

Så hærlig å høre :Heartred Hjelper på å høre om andre som har blitt gravide kort tid etterpå, som det har gått bra med :happy:
 
Så trist å høre❤️
Var gjennom det samme for 1mnd siden. Og det er som du sier, beintøft.
Vi fikk beskjed om at det var mest for at det var enklere å fastsette termin at det var anbefalt å vente, men er litt yrkesskada, så søkte opp mifepristone(den første pilla) på felleskatalogen, og der står det
«Det anbefales at du unngår å bli gravid på nytt før din neste menstruasjon etter inntak av Mifepristone Linepharma.»
Så vi venter til mensen er tilbake. Bare sånn i tilfelle.

Men gyn nevnte ikke noe om det, så tenker jo egentlig at det ikke er noe farlig. Er dere klare så er det nok bare å kjøre på❤️
Masse lykke til, krysser fingrene for at neste sitter og at alt går bra!

Takk for svar, skader sikkert ikke å vente hvis man har tålmodighet :happy: Var først til ul hos privat gyn, som sa at det ikke nødvendig å vente. Så var jeg på gyn poliklinikk på sykehuset, som også sa det samme. Får kjenne etter ettervært hva som føles riktig da, kanskje kjenner man selv når kroppen er klar :happy:
Masse lykke til du også, måtte vi begge lykkes snart :Heartred
 
Så trist og høre at du har vært gjennom ma. Jeg var selv gjennom det samme i juni, var 9 uker på veg men fosteret hadde sluttet og vokse i uke 5.
Vi begynte prøvingen med en gang jeg var ferdig å blø, ca 14 dager etter første cytotec kur, måtte ha to kurer pga rester.
Jeg vet ikke hva som er riktig, men etter å ha Googlet alt som Google kan, og lest masse her inne, tenker jeg at om der er rester så vil uansett ikke egget feste seg.
Vi tar graviditetstester en gang i uken, og de to jeg har tatt har værst veldig positive desverre. Skal ta ny i morgen, og håper at den begynner å bli negativ nå. Har virkelig vært et spark i magen å få positive tester, det minner meg liksom på hva jeg har mistet.
Men i morgen skal den være negativ, eller svakere, håper jeg. Og da må vi bare fortsette til den evt blir positiv igjen eller mensen kommer.

Lykke til med prøving, om du kjører på eller om du venter på mens først.

Takk for svar, ble litt klokere på veien :happy: Masse lykke til du også, håper spira sitter snart :Heartred
 
Så leit å høre at du har hatt en MA. Gikk gjennom det samme selv tidlig i år, og endte med utskraping. Da jeg hadde utskraping pga. rester, var graviditetstesten allerede negativ. Og jeg visste jeg hadde rester fordi jeg hadde småblødninger hele veien.
Jeg ville tenkt at dersom du har sluttet å blø og ikke har blødd på noen dager, er det greit å prøve igjen.

Ønsker deg masse lykke til, håper spiren sitter snart :Heartred
 
Hei!

Er i samme situasjon for tiden. MA oppdaget i uke 10.Sluttet å utvikle seg i uke 6..Helt forferdelig å måtte gå gjennom dette. Er på tredje runde med cytotec og har enda ikke abortert.Fikk beskjed om å vente en syklus før vi prøver igjen.. Tror jeg ønsker også ta en sjekk privat i mellomtiden . Er livredd at det skjer oss igjen. Har noen her hatt utredning og funnet ut hva som var årsaken til MA? Synes det er stressende og tungt å gå i uvisse:(
 
Hei. jeg har også nylig vært igjennom det samme som deg. Fikk beskjed på tidlig ultralyd i uke 10 at jeg hadde hatt en MA. Tok medisinsk abort 27. Juni.
Dette har vært beintøft, og for oss føles det veldig vanskelig å vente med å prøve, så vi er igang med prøvingen nå både på legen, gynekologen og de på sykehuset sa at det KAN være greit å vente til etter første mens, men at det var opp til oss. At det fint gikk an å prøve med en gang.
Jeg startet å ta tester for å se om de ble svakere og svakere. Og det har de blitt. Første testen tok jeg 9. Juli. Den viste positiv (ikke såå sterk) og allerede 2 dager senere så jeg at den hadde blitt svakere. Da jeg kom hjem fra ferie tok jeg test 23. Juli som viser veldig mye svakere, så si negativ. I dag er det 4 uker sia aborten, og jeg blødde (eller først blod og så brun utflod) i 3,5 uker deilig å bli ferdig nå! Nå lurer jeg bare veldig på når eggløsning kommer (har ikke tatt eggløsningstester)
 
Hei! Sender deg en styrkeklem :Heartred Spontanaborterte 10.juli i uke 6+4, men fikk endelig positiv el-test i dag. 17 dager etter aborten. Så vi har bestemt oss for å bare kjøre på :love2 Lykke til videre!!
 
Back
Topp