Når starte på jobb igjen etter en spontan abort?

lerka

Blir kjent med forumet
Hei!
Natt til torsdag hadde jeg en spontan abort på sykehuset.
Tidligere på dagen før denne fikk jeg en ukes sykemeld. for blødning i svangerskapet.

Men nå er det jo ikke d lengre...

Jeg blør jo, men er i ganske fin form. Jobber i barnhage med småbarn,så løfter jo mye, men
når har andre gått på jobb igjen etter en SA?

takker for svar!

Hei!

Jeg var på jobb etter tre dager,følte det var det som var rett for meg.Hadde en veldig "krass" lege som kunn ga meg en dag sykemelding så tok jeg to dager på egenmelding.Jobber som renholder og det er ganske tungt av og til men det gikk helt fint.Lykke til videre!!

Jeg hadde min andre SA for 16 dager siden, å jeg ble sykmeldt i to uker.
Enda føler jeg meg ike helt klar for å være tilbake på jobb,jobber som resturantkokk.

Hei
første gang var jeg sykemeldt i 2 uker og andre gang 1 uke.
Var mest for å komme meg mentalt tilbake til normalen. Hvis du
føler deg i god form så hadde jeg godt tilbake på jobb:-)

Hadde en ukes sykemelding.

vil si det kommer helt an på hvordan du føler deg...kanskje aller mest psykisk/mentalt...tok meg kort tid å komme tilbake til normalt fysisk...men myyye lenger psykisk...og det er vel så vanskelig noen ganger!!

Var ikke en dag borte fra jobb. Bortsett fra 2 havle dager når jeg var på Ul på sykehuset og hos legen.

Hadde ingen smerter, bare blødde som vanlig mensen. Så derfor ingen grunn til å være borte fra jobb.

Jeg var sykemeldt to uker. Fysisk er det ikke noe i veien for å dra på jobb ganske med en gang. Men du må kjenne på om du er klar for det mentalt[:(]

Jeg var på sykehuset søndag angående min abort,å jobb igjen dagen etterpå .Det var ikke noe problem =)

Sånn fysiskt sett kan man dra på jobb igjen dagen etterpå. men den psykiske biten er helt en annen ting.
jeg hadde en sa i april 09 og var da 5 uker og fortsatte å jobbe som vanlig.
mistet i 14 uke forje tirsdag og hadde en utskrapning. gikk veldig greit og ingen smerter og kunne fint jobbet dagen etterpå. MEN psykiskt hadde jeg ingenting på jobben å gjøre. kommer vel helt ann på hva du jobber med også. jobber som psykiatrisk sykepleier og måtte først sortere mine egne tanker før jeg kunne stå i å hjelpe andre med å sortere tenker og følelser .

jeg har samme yrke som deg og opplevde en sa den 18 sept, legen sykemeldte meg 1 uke, og det trengtes for å fordøye det som hadde skjedd. 

ORIGINAL: Pernille81

Hei
første gang var jeg sykemeldt i 2 uker og andre gang 1 uke.
Var mest for å komme meg mentalt tilbake til normalen. Hvis du
føler deg i god form så hadde jeg godt tilbake på jobb:-)

signerer denne.

Back
Topp