Når starte med vnterpose i vogna?

Bollebaker87

Elsker forumet
Septembergull'17
Her hvor vi bor har det vært veldig varierende vær og temperatur når vi legger for første duppen de siste dagene.
Blir så usikker på påkledning av ungen før dupp. Jeg har variert mellom å legge henne i varm ulldress, ullsokker, ull-lue og votter i en tynn vår/høstpose og å legge henne i vinterposen (easygrow nature) i bare body, strømpebukse og lue.

Når begynner dere med vinterposen?

Når høst/vår posen blir for kald. Må nesten se an ungen og påkledning. Her brukes inneklær i posen (body i bomull, genser og bukse). Det skifter litt fra dag til dag her om hvilken pose som blir brukt. Ett år her, kun 1 dupp.

Har byttet nå. Østlandet. Det er veldig varierende vær, men på de kaldeste dagene blir det for kaldt med essygrow lite. Han sover i bhg, så jeg forventer at de legger han i inneklærne oppi.

Heg bytter når det begynner å bli såpass mange minus grader at fleesedress el ulldress inni høstposen blir for kaldt. Tror det er rundt -5. Har varme barn så de vil koke i vinterposen før det.

Jeg bytter når det blir minusgrader. Ungen min blir altfor varm selv i få pluss i bare innetøy i vår vinterpose(voksi city).

Mildt her. Varm baby og vindtett vogn. Kun vognpose i minusgrader her:)

Bor på østlandet, og her er det skikkelig surt enkelte dager. Så jeg har byttet til vinterposen denne uka. Han ligger med body, strømpebukse og mormorstrikket ulljakkeog ull-lue. Da er han god og varm, men ikke klam. Er det varmere en dag, ligger han oppi posen men jeg lukker den ikke. Da har han heller annet teppe og evt. vogntrekk over.

Spør de i barnehagen hvordan temperaturen er når han våkner :p Han er så varm at easygrow lite holder enda (Trøndelag), men bytter sikkert ila oktober :)

Back
Topp