Når starte med hodepute barn?

Aaavinter

Forumet er livet
Oktoberfruene 2018
Junispirene24❤️
Når startet barna deres med hodeputer? Og eventuelt hvilken puter?

merker at jenta mi liker godt min pute og når vi samsover så klarer hun ofte å snike seg over på puta mi.

hun legger seg også med bamsen sin under hodet som en hodepute enkelte ganger så det virker som hun foretrekker å ligge slik, meeen jeg tenker det er litt tidlig på ei som er 19 mnd.

Her er eldstemann 3,5 og han bruker ikke pute ennå. Han har alltid sovet godt uten pute så har ikke sett behovet. Mener jeg har lest at så lenge barnet er over 12 mnd så er kvelingsfaren så liten at det er ok med pute, men husker ikke hvor jeg leste det.

Min eldste stjal også puta mi tidlig, så han fikk sånn helt flat fra han var 15-ish mnd

Begge mine fekk pute så dei var ca 1 år, sånn heilt flat type. Minste (15 mnd) bruker den stort sett ikkje... Eldste (snart 4) har flytta over i stor seng og har vanleg vaksenpute, men ein ganske tynn variant.

De begynte med den aller minste flate puta da de var ca året, begge sov mye bedre med litt under hodet pga refluks. Nå har eldste på snart fem vanlig voksenpute, mens toåringen har juniorpute.

Vi begynte når hun var rett over ett år. Var mye forkjølet ved bhg start så var for å få litt høyde på hodet. Har sånn flat «babypute» fra KID (40x60?).

Har brukt den minste, tynneste puta fra dag 1. Grunnen til det var at vi fikk en særs urolig baby med kolikk og refluksplager. Han roet seg litt bedre med pute, så da ble det sånn:)

Begge har vert 1,5år når behovet meldte seg

Hadde flat babypute fra han startet og sove i egen seng var vel 8-9 mnd da.
Hatt vanlig voksenpute etter han flytta over i vanlig seng som 2åring. Da det hjalp på nesetetthet.

Er det innafor å introdusere pute når man selv blir brukt som pute om natta? :hilarious: hun er like turbo propell om natta som om dagen så det er mange rare liggestilliger så jeg vet ikke om det er gunstig å ha en pute i senga som potensielt kan havne over hodet hennes. Noen andre som har propellunger som har gitt dem pute?

Back
Topp