Når starte med "gravidsele" i bil?

rampen

Betatt av forumet
Novemberskattene 2014 <3
Nå husker jeg ikke når jeg starta med dette sist, men når sånn ca er dette anbefalt?

iallefall ikke før livmora er over symfen kan jeg tenke meg..

Det er ikke noe sikrere med gravidbelte (i følge Trygg Trafikk), så det er opp til deg og når du føler det er komfortabelt. Jeg brukte ikke gravidbelte forrige gang, og kommer ikke til å gjøre det nå heller. For meg var det uproblematisk å bruke vanlig bilbelte:)

Jeg kjøpte for en ukes tid siden. Mest fordi jeg er så oppblåst så å ha beltet pressende på magen er veldig ubehagelig. Det står også at man kan bruke det fra 2. svangerskapsmåned. :) er veldig fornøyd med beltet, og glad for at jeg kjøpte det. Mye mer behagelig. :)

Jeg brukte det ikke sist, tror ikke jeg kommer til å bruke det nå heller egentlig. Mener å ha lest at det ikke har noe å si for sikkerheten, men for comforten...

Men vi får se! Jeg kjører mye mer vil nå enn sist også så kanskje jeg ser behovet etter hvert. :-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Det er vel ikke anbefalt av noen lengre, ikke for sikkerheten i alle fall. Kan jo hjelpe på comforten da. Jeg brukte ikke det forrige gang, og kommer ikke til skaffe nå heller, med mindre jeg blir plaget av beltet og vil prøve for comfortens skyld :)

Jeg brukte det ikke sist, og kommer ikke til å kjøpe det nå heller.

Jeg kjører 2 tiner daglig til og fra jobb, men kommer ikke til å bruke gravid sele. Jeg har kjøpt noe å ha rundt selen så den ikke er så skarp i halsen og det er bra nokk for meg :D men får se til høsten når magen er større hvordan det blir da.

Tror ikke jeg kommer til å kjøpe det

Back
Topp