Når starte El testing etter MA?

Frk. HH

Flørter med forumet
Hei,

Vi hadde en trist MA Som ble oppdaget 10 oktober, graviditeten ble stoppet fredag 11 oktober og tablettene som skulle starte aborten tok jeg lørdag 12 oktober. Det viste seg at fosteret hadde stoppet opp i uke 6, men resten av graviditeten fortsatte til uke 9. Det virket som alt kom ut torsdag 17 oktober og etter det har jeg hatt minimalt med blødninger.

Nå ønsker vi å prøve igjen, når ville det ha startet å teste etter Eggløsning?
Og når kan jeg forvente eggløsning?
Noen med erfaringer?
 
Hei, så lei, fryktelig nedtur leit og vondt m ma.. j hadde d, ble avsluttet ved 7+5, abortpiller v 8 uker 15/9.

fikk EL allerede 28/9. Rett under to uker etter og er nå gravid 5+2.. :). Veldig mye og tydelig EL slim fra tre dager før pos EL test.
Lykke til:)
 
Hei,

Vi hadde en trist MA Som ble oppdaget 10 oktober, graviditeten ble stoppet fredag 11 oktober og tablettene som skulle starte aborten tok jeg lørdag 12 oktober. Det viste seg at fosteret hadde stoppet opp i uke 6, men resten av graviditeten fortsatte til uke 9. Det virket som alt kom ut torsdag 17 oktober og etter det har jeg hatt minimalt med blødninger.

Nå ønsker vi å prøve igjen, når ville det ha startet å teste etter Eggløsning?
Og når kan jeg forvente eggløsning?
Noen med erfaringer?



Vent med EL tester til du har fått helt negativ graviditetstest, da hcg kan henge igjen en stund og vil slå ut på en EL test.
Det er varierende npr man får negativ g test og når EL kommer igjen, men du kan forvente å få menstruasjon igjen ca 4-8 uker etter aborten.
De fleste får da EL før denne menstruasjonen, men iblant kan EL utebli før aller første blødning etter en abort.
Jeg har selv fått EL 2 uker etter min spontanabort. Og har fått et friskt, levende barn etterpå :) neste gang skal det gå bra for deg også, men det er utrolig vondt å miste ❤️
Stor klem og lykke til med prøving igjen.
 
Tusen takk for tilbakemelding fra dere begge. Har bestilt et sett med eggløsningstester og graviditetstester bra billig-tester fredag i sist uke. Krysser fingrene for at de kommer iløpet av dagen eller i morgen, før det muligens er for sent
Antar vi kan ikke ha noe samleie før det ikke komme noe mer ut? Har ikke lenger blødning, men det hender jeg har noe «brunt» på papiret etter tørking? Hvor lenge må det være ingen ting for at samleie skal være ok tro?
 
Tusen takk for tilbakemelding fra dere begge. Har bestilt et sett med eggløsningstester og graviditetstester bra billig-tester fredag i sist uke. Krysser fingrene for at de kommer iløpet av dagen eller i morgen, før det muligens er for sent
Antar vi kan ikke ha noe samleie før det ikke komme noe mer ut? Har ikke lenger blødning, men det hender jeg har noe «brunt» på papiret etter tørking? Hvor lenge må det være ingen ting for at samleie skal være ok tro?

Jeg ville tenkt at når du har hatt 2 dager på rad uten noe blod, altså uten brunt spotting/slim kan du ha sameie. Du kan ha samleie med kondom før dette, men fordi det kan være åpning så lenge man fortsatt blør litt, er det infeksjonsfare ved samleie uten kondom.
 
Back
Topp