Når spre nyheten..?

Hirka

Gift med forumet
Junilykke2018
Septemberlykke 2021
hei. Jeg trenger noen gode råd av dere flotte kloke damer :)
Som mange andre, tenker vi å vente med å fortelle om graviditeten til 12+0. Vi mistet sist i Sa i uke 8/9 og jeg er defor veeeeldig nervøs for å fortelle for tidlig. Tingen er nemlig at jeg hadde håpet at vi kunne fortalt foreldre og søsken i uke 12 og vente med øvrig familie til juletider. Problemer er at det er ingen sjanse i havet at svigermor vil klare å holde dette hemmelig. Til og med mannen innrømmer at hun trolig vi si det til sine foreldre og søsken og venninne og be de ikke si hun har sagt noe.. med andre ord ganske håpløst.
Så da; ville dere bare fortalt i uke 12 og latt nyheten spre seg som ild i tørt gress, eller da ventet til jul med å fortelle noen i det hele tatt? Inkluder foreldre.
Jeg er så IKKE klar for at hele bygda skal få vite om graviditeten i uke 12!
Og jeg har sååå lyst til å fortelle det til mine foreldre og søsken for de vet jeg klarer å holde kjeft! Men blir igjen feil å fortelle bare min familie da vi bor såpass nærme begge sider av familien... Vanskelig det her :(

Sniker fra mai :) Vi har også ei sånn mor som vi tenkte kom til å spre det fort som fy.. men vi ga streng STRENG beskjed sikkert med verdens morskeste blikk, om at dette IKKE skal sies til noen. Og det holdt hun :-)

Sniker fra mai :) Vi har også ei sånn mor som vi tenkte kom til å spre det fort som fy.. men vi ga streng STRENG beskjed sikkert med verdens morskeste blikk, om at dette IKKE skal sies til noen. Og det holdt hun :)
De vet ikke om SA’en, så tenker at kanskje hvis keg forklarer dette og hvorfor jeg ikke vil at det skal spres, så kaaanskje hun holder det. Men for å være ærlig så tviler vi begge to. Hun er ei skikkelig sladrekjærring :P

Syntes ikke det blir feil jeg da. Min side vet det allerede, fordi de klarer holde tett. Mannen sin side vet ingenting, nettopp fordi svigemonster er ei sladrehøne. Han vet det selv, og syntes det er helt greit de ikke vet enda[emoji1]

Syntes ikke det blir feil jeg da. Min side vet det allerede, fordi de klarer holde tett. Mannen sin side vet ingenting, nettopp fordi svigemonster er ei sladrehøne. Han vet det selv, og syntes det er helt greit de ikke vet enda[emoji1]
Hverken jeg eller mannen føler det er riktig at bare ene siden vet det. Nettopp fordi mor og svigermor også har et veldig godt forhold og prater ofte sammen. Kan ikke si til mor at «vi har ikke fortalt svigermor det fordi hun er ei sladrekjærring» :P
Jeg har også en mistanke om at jeg snart avsløres på jobben, og vil absolutt ikke at kolleger skal vite dette før familien :/

Jeg hadde fortalt i uke 12 og latt nyheten spre seg [emoji28] pass på å fortelle til alle du selv ønsker å fortelle det til bare. Uke 12 er jo en god stund etter tidspunktet du sist opplevde sa, og da vil det mest sannsynlig gå helt fint [emoji4]

Jeg fortalte det tidligere til mamma forrige gang, enn foreldrene til samboeren (pappa fikk vite det enda senere igjen, men vi har lite kontakt). Nå var det egentlig ikke planen, men sleit med blødninger og utmattelse, og det var litt vanskelig å skjule da jeg var på besøk hos min mor over tid pga begravelse (bor langt fra hverandre så bodde hos henne ei lita uke). Syns egentlig det var mer naturlig å si det til min mor før svigers, fordi det er i min kropp at ting skjer - og jeg ville snakket om en SA med henne, men det ville jeg ikke gjort med svigers f.eks.

Denne gangen har også svigers fått vite det litt senere enn min mor. De hadde nok fått vite det samtidig denne gang (etter TUL), om jeg ikke måtte avsløre det for min mor tidligere pga en operasjon som ble utsatt og at jeg er superdårlig på å lyve. :p

Skulle vi ventet til vi var over tidspunktet vi mista sist så hadde vi ikke fått fortalt det til noen før etter uke 24. Jeg tenker som så at risikoen er ganske lav etter uke 12, og hadde bare latt det spre seg etter den tid. Går det galt senere så syns i alle fall jeg det var veldig greit at folk rundt meg visste hva som hadde skjedd - fordi de da har vist hensyn og ikke mast noe om når det blir barn her etc. Og ikke krevde de noe av meg heller og forstod at jeg var langt nede og utfor - og de nærmeste hjalp meg opp igjen.

Jeg har denne gangen bestemt meg for å forsøke å leve etter at som regel går det bra, og bare være åpen om det. Erfaringen min sier at det er det beste også, om det mot formodning skulle gå galt.

Vi har fortalt det til foreldrene våre, sjefen min og noen nærme venninner av meg. Resten av de nærmeste får vite det om 14 dager ca, etter vi har vært på TUL.

Ingen i min fam vet noen ting, for sier jeg det til noen der vet alle det. Derimot har de nærmeste i familien hans (mor, far og søster med barn) fått nyheten. Og de holder tett :)

Som mange andre, tenker vi å vente med å fortelle om graviditeten til 12+0. Vi mistet sist i Sa i uke 8/9 og jeg er defor veeeeldig nervøs for å fortelle for tidlig. Tingen er nemlig at jeg hadde håpet at vi kunne fortalt foreldre og søsken i uke 12 og vente med øvrig familie til juletider. Problemer er at det er ingen sjanse i havet at svigermor vil klare å holde dette hemmelig. Til og med mannen innrømmer at hun trolig vi si det til sine foreldre og søsken og venninne og be de ikke si hun har sagt noe.. med andre ord ganske håpløst.
Så da; ville dere bare fortalt i uke 12 og latt nyheten spre seg som ild i tørt gress, eller da ventet til jul med å fortelle noen i det hele tatt? Inkluder foreldre.
Og jeg har sååå lyst til å fortelle det til mine foreldre og søsken for de vet jeg klarer å holde kjeft! Men blir igjen feil å fortelle bare min familie da vi bor såpass nærme begge sider av familien... Vanskelig det her :(
Hvis du klarer å vente til jul så ville jeg gjort det. Hvis ikke ville jeg fortalt det til de som klarer å holde kjeft og som du "trenger" at vet det :)

DET er grunnen til at vi venter til julaften, med og si noe. For min mor, og mine på den siden kan ikke holde tett ;) Min del av familien får vite det ETTER jul så langt det lar seg sjule forhåpentligvis til vell utført oul. :p
Det forutsetter at dem ikke spør meg pga de ser at jeg har fått mage før oul :p

DET er grunnen til at vi venter til julaften, med og si noe. For min mor, og mine på den siden kan ikke holde tett ;)
Har egentlig lyst til å holde tett til da, men er rimelig sikker på at mine kolleger vil gjennomskue meg på julebord tidlig i desember. Pluss at jeg skal reise bort en helg med min tante og kusine uti desember og de vil definitivt gjennomskue meg :P vil liksom at mamma skal vite først. Men igjen føler nok mannen min veldig på det om mine foreldre vet det lenge før hans...

Back
Topp