Når spre budskapet?

Ho Mor

Forumet er livet
Er det slik at dere venter til 12 uker? Jeg har et par venninner som får vite ganske med en gang nå. Men familie skal få vente til 12 uker.. Tror jeg... Jeg er ikke like nøye på det nå som med nr en og to. Går det galt så er det egentlig godt å ha noen å dele den biten med også..

Klarer ikke helt å bestemme meg. Vi tenkte å vente til legebesøket, men det er jo ikke før jeg er 11,5 uke på veg. Tror kanskje foreldrene våre skal få vite det mellom uke 8-10. Jeg begynner på jobb igjen i uke 12, så da kommer jeg til å si det der (litt for at de skal ha tid til å fikse vikar). Og da er det egentlig offentlig for alle.

Men må snart fortelle det til noen. Er 6+2 på vei og vil snart ha noen andre å prate med enn samboeren. Noen som har vært gravid og som jeg kan spørre om råd. De fleste venninnene mine har barn så det skulle ikke være noe problem.

Her vet kommende besteforeldre det og mine 2 nærmeste venniner som jeg deler ALT med, resten får vite det etter 12 uker :)

Jeg har veldig lyst til å vente til det har gått 12 uker denne ganga. Forrige gang ble jeg dårlig og måtte ha delvis sykemelding ett par uker og da måtte jeg jo si det til de på jobb. De to godt voksne damene hadde visst skjønt det før det også, jeg "glødet" visst :p så nå går jeg aktivt inn for å ikke ta meg på magen og presse i meg litt kaffe i ny og ne for ikke å være HEEELT åpenlyst gravid:)

Jeg har da fortalt det til tre gode venninner, og søstra til samboeren;) Skal ikke være lett. Lurer på om jeg skal fortelle svigers det(er naboene våres), er ganske gåen om dagen, og har jo en på litt over ett år... Venter på body som det står jeg skal bli storebror, tipper de kommer til å få vite det i helga:)

Eg har to veninner som eg har sagt det til. Men de er og de eneste som har fått vite at vi prøvde på nr 2. Resten får vite det rundt uke 12

Hadde tenkt til å skjule det fram til uke 12, men klarte det ikke, så nå får flere og flere vite det ;-)

Har tenkt å vente så lenge som mulig,just in case ting ikke går bra.Min og sambo sin lille hemmelighet 

Svigermor fikk vite det i helga.. var så dårlig da, at det gikk ikke å prøve å utsette det med henne.. Hun har vært her og passet lillegutt en god stund i går og i dag.. så da har fått bzzzzzzz... emoticon I tillegg fortalte jeg det til min nermeste veninne i dag. Syntes det var deilig å si det.. :) Tenker at jeg venter en stund før jeg forteller det til noen flere

Her venter vi litt enda med det. Skal på ultralyd om 16 dager for å se om alt står bra til, og gjør det det, skal vi fortelle det til familie når sambo kommer hjem fra frankrike. (5 dager etter ul.). Er ca 9 uker da. Ellers venter vi til uke 11, da skla vi i 2X30 års dag, og siden jeg ikke er kjent for å spytte i glasset på fest blir det nok vi forteller det til venner da 

har fortalt det til foreldrene våre og ei venninne skal prøve og vente helt til uke 12 med og fortelle resten av verden om det

Mine foreldre vet det, og ca. 3 veninner/kollegaer. Nå må jeg si at noen gjettet det, folk forventer det litt av oss, fordi vi har mistet, så vet at vi er aktive prøvere :)

Jeg skal også prøve å holde meg så lenge jeg klarer, men det er jaggu ikke lett! Men sist gang sa vi det tidlig til mine foreldre,søstre, svigers og nærmeste venner. Men det var ikke gøy å si det tidlig, for alle bare: åja, men det er jo tidlig enda..... Veldig gøy når du holder på å sprekke av glede og forventing! Så nå skal vi holde oss så lenge vi klarer, på trass! ;-)

Vi har fortalt det til noen få av de nærmeste vennene.
Familie og resten venter vi med til etter uke 12 eller så lenge som mulig 
Vi har litt å ordne før vi skal fortelle å for kjæresten har funnet ut at han skal ordne t-skjorter til alle der det står at de skal bli bestemor/far og onkel og sånt 

Hvordan klarer dere å vente så lenge?? Er fortsatt bare sniker her inne...håper jeg kan få flytte inn her om noen dager. Og hvis jeg er så heldig tror jeg det er mange som får vite det i sommmer... Skal på flere turer med venner i sommer, og de kommer til å synes det er veeeldig rart hvis jeg takker nei til vin til reker etc... De vet jo at vi ønsker to tette, så tror de vil fatte mistanke med en gang...

jeg var hos mammamen min i dag, det er der posten min kommer, så låg det et brev fra gynekologisk institutt til meg, hun spurte og spurte hva jeg skulle der, men klarte ikke si det til henne, er så redd for og miste at jeg vil ikke gjennom å fortelle det til familien, og så viss jeg mister og fortelle dem det.. men jeg sat bare og smilte og smilte og lo så trur nok hun fattet mistanke om hva det var:)

Back
Topp