Når spiser dere middag?

Mrs b

Forumet er livet
VIP
vi spiser mellom 16.00 pg 16.30 i hverdager.slutter 16.00 på jobb.
Det blir ganske stress å ofte kjappe middager. Har så lyst å bruke mere tid på middagen. Men føler barna( å mannen) er skrubbsultne kl 15.30!

Så " middagsjaget" henger over meg hver dag.

Hvordan løser dere det i en travel hverdag med middag og aktiviteter?

Ingen barn som spiser middag her enda, så vi spiser som regel veldig seint.. Når lillegutt blir stor nok blir vi nok nødt til å spise en del tidligere, muligens rett etter barnehagen.

Vi spiser middag etter vi har hentet jentungen i bhg. Mellom 16:30 og 17:00 som regel. Jeg har permisjon...

Hva med å lage store porsjoner som du kan fryse?
Lage bunner til minipizza som fryses og tas opp etter behov?

Vi er veldig fleksible. Har vi planer på ettermiddagen kan vi godt spise en mer avansert lunsj til middag, og noen ganger blir det brødskive etter jobb/bhg og middag til kvelds. Men til vanlig spiser vi middag i 16tiden.

Pleide å spise mellom 16.30 og 17, frøkna måtte jo rekke å komme hjem fra sfo :P nå spiser vi alt fra kl 14 til kl 19 alt etter som hva vi skal og når frøkna spiste sist.

Vi spiser middag etter vi har hentet jentungen i bhg. Mellom 16:30 og 17:00 som regel. Jeg har permisjon...

Hva med å lage store porsjoner som du kan fryse?
Lage bunner til minipizza som fryses og tas opp etter behov?
Pizzaen var en god ide;) takk

Middag Kl 17 hver eneste dag!

Er hjemme et sted mellom 16-16.30 og bruker vel 15-30 min på middagen avhengig av hva vi skal ha. :)

Annenhver måned når mannen min er hjemme, har han mat klar til jeg og ungene kommer hjem.
Den andre måneden prøver vi å tenke enkelt. Ofte blir det brødskiver etter jobb/bhg. og middag rundt kl. 18.30.

Rett etter jobb trenger vi rask mat. Da spiser vi brød, salat eller rester.

Typiske middagsretter spiser vi om kvelden, etter trening og andre aktiviteter.

Kommer an på om mannen i huset jobber overtid eller ikke... Og om det er treninger kamper og div..
De fleste dager spiser vi mellom 18-19, da er det brødmat ol. mellom slaga før vi avslutter med middag. Altså litt baklengs;)
I helgene spiser vi mellom 19-20:) Har "store" unger da...

Spiser middag i 16 tiden, lillegutt har ene måltidet da å koser seg mest hvis alle er rundt bordet når han også skal spise :)

Varierer veldig utifra vaktene våre.

I en lang tid nå har vi spist middag kl 17.30 for å få tid med ungene rett etter bhg/jobb.

Men nå merker vi at humøret og blodsukkeret synker på dem før middag, så nå spiser vi tidligere.
Rundt 16 når jeg jobber tidlig, og nærmere 17 når jeg jobber mellom eller sent.

Hvem er først hjemme?
Spiser ikke ungene og mannen noe etter lunsj?

Er stort sett ikke hjemme før runt 18, så middag blir en gang mellom 18.30-20. For meg er det helt vanlig, men blir vel annerledes når den lille kommer ^-^

Jeg henter vesla i bhg og så begynner jeg med middagen. Spiser når samboer kommer kl 16.

Det hender at vi spiser kl 18, hvis vi har andre planer etter jobb/skole. Da tar vi en brødskive rundt kl 16, sånn at vi holder ut. ;)

Samboern er hjemme mellom 16.30-17, så jeg og barna spiser brødskiver ved 16 tiden også spiser vi middag som også blir barnas kveldsmat kl 18.

Spiser middag eg gang mellom kl 16 og 17.30 litt avhengig av når mannen er hjemme og når mini vil ha mat. Ammer ennå og skjer ofte at han selvsagt vil ha mat ide jeg tenker å starte på middagen.

Back
Topp