Når spiser dere julegrøten?

*Snuppo+1+1*

Forumet er livet
VIP
Og tilleggsspørsmål, har dere mandel i grøten?

Vi spise grøt med mandel på julaften, etter Askepott er ferdig.

Lillejulaften :)

Vi spiser også grøten på julaften men det blir til lunsj før jenta skal sove denne gangen, sånn ca 11.30. Askepott får komme i annen rekke :-P

Har ikke fast tradisjon for mandel i grøten, tør ikke i år for jeg er redd for at jenta skal sette den i halsen. Kanskje pappaen skal få mandelen i år? (jepp, jeg bestemmer hvem som skal få :-D legger den i en av skålene :-D

Tweak skrev:
Vi spiser også grøten på julaften men det blir til lunsj før jenta skal sove denne gangen, sånn ca 11.30. Askepott får komme i annen rekke :-P

Har ikke fast tradisjon for mandel i grøten, tør ikke i år for jeg er redd for at jenta skal sette den i halsen. Kanskje pappaen skal få mandelen i år? (jepp, jeg bestemmer hvem som skal få :-D legger den i en av skålene :-D

Askepott er jo ferdig kl.12. kunne ikke dere tatt det opp,og sett når jenta sover?

Julaften. Nååår på julaften, kommer vel an på når han lille skal sove..

Vi skal spise grøt på lillejulaften, ellers blir det litt mye på julaften. Må jo ha noen rester å lage riskrem av. 

Kl. 12.00 på julaften, har mandel med premie

Hos mamma på formiddagen på julaften.

Vi spiser på grøt på formiddagen:)..

Grøten spiser vi lillejulaften, og det er selvfølgelig mandel i den  Restene av grøten blir til riskrem som vi spiser til dessert på julaften. 

Julaften, med mandel i!

Jeg er fra dk, så spiser ikke grøt på dagen. Vi får ris ala mande(riskrem) med mandel i, som dessert etter julemiddagen. Og den som da får mandelen får gaven

Gammel tradisjon er egentlig på formiddagen julaften, med mandel i grøten, og marsipangris til den som får mandelen.

Men i fjor startet viny tradisjon, men julegrøt på lillejulaften i steden. Fortsatt med mandel og marsipangris da! :)

Vi spiser ikke julegrøt. 
Mandelen har vi i riskremen som vi spiser etter julemiddagen. :)

Lille julaften, med mandel. Da setter vi ut grøt til nissen på trappa lille julaften, før lillemor legger seg. Restene blir jo riskrem. 

Lille julaften, med mandel :)

Her har vi grøt som middag/kvelds på lillejulaften. Lager mye så det som er igjen blir riskrem på julafen.. Vi har gått bort fra mandelen da..

vi spiser grøt lille julaften med mandel.  den som får mandelen får premie og vi andre får trøstepremier.. ;) så ingen blir lei seg. restene av grøten setter vi ut til nissen... som selvfølgelig kommer natt til julaften og fyller julestrømpene med snop og gøy, og spiser opp grøten vi har satt ut.. ;)

Lille juleaften er det graut, for det skal jo bli riskrem dagen etter :)

Back
Topp