når snur barnet seg?

lena

Elsker forumet
heisann...
noen som vet når barnet pleier å snu seg?
noen har fortat at det snur seg ved uke 35 og en annen sa like før fødselen..?
er veldig usikker selv....
har oxo lest det at hvis ikke barnet har snudd seg innen uke 35 er de liten sansynlighet for a den snur seg...
og en annen ting...hvordan merker jeg at barnet har snud seg....?

klem[:)]

vet ikke alt.. men hvordan du merker det? det må vel være at sparkene kommer nedenfra og oppover liksom? .. eller?[8|]

Vet ikke helt.... Føler at min snur seg trill rundt hele tiden, men det er jo litt tidlig å slå seg til ro nå, da.... [8D] har bare hørt at det kan være litt ubehagelig når bebisen fester seg - at det presser på bekkenet, liksom.

minutter etter at jeg skreiv forrige innlegg så begynte jeg å kjenne spark MYE LENGER OPP i magen enn før..
kan det være tegn på at h*n ligger andre veien?[8|]

Jeg kjenner spark oppe og nede, og til sidene!!!!! [:D] [:D] en skikkelig vill-basse! Plutselig kjenner jeg det presser noe vanvittig opp mot brystene, og da er det bare å legge hånda nedpå og kjenne etter; da er det som regel en stor rund kul der! Som nok er hodet! [:D] koser litt med det, så "forsvinner" han igjen.
Tidligere kjente jeg også kun liv 1 plass, men nå er det over alt. Riktig morsomt!!!! [:D]

kan være det fiorelina,men desverre så er jeg veldig usikker...
legen har sjent mye på magen min.og barne ligge veldi bøyd noen ganger..føler oxo at den ligger nese bak på ryggen..og andre ganger føles det ut som den ligger med hode ned og sparker oppover...
skal på ny UL om ca 3 uker..så får vi se hva det viser...kanskje den har festet seg da....

klem

nå er jeg snart i uke 28 og babyen har enda litt plass til å tummle rundt som han selv vil.....derfor kjenner man spark litt over alt som det passer at han ligger, men som regel sitter de på rompa enda i denne tiden.jordmor mente han kunne stille seg i hodeleie rundt uke 34 og fram mot fødselen.Festet hode er noe individuelt, men tidligere på førstegangs fødende enn flergangsfødende....noen ganger fester det seg ikke før under fødselen hos noen flergangsfødende.....

Jeg er 28+5 med tvillinger, og vært på UL som viste at tvilling1 har snudd seg fra hodeleie til tverrleie. Fikk beskjed om at de kan snu seg og skifte stilling nesten helt frem til fødselen.

Back
Topp