Til meg var det litt vanskelig å si: Jeg hadde begynt å spotte litt før TUL (MA oppdaget uke 7+0). Da hadde faktisk litt av innholdet i livmor kommet ut (fosteret var jo veldig lite, så det var umulig å se fosteranlegg i bindet eller på papiret), men man så rester av fosteranlegg i livmor. Jeg mista med andre ord veldig tidlig.
Jeg følte selv at utviklinga må ha stoppa rundt 6+0. Når jeg nevnte det til den stakkars gynekologen som foretok undersøkelsen (var tydelig at hun syntes det var triste greier), så sa hun at hun var enig. Dvs. basert på det lille hun kunne se, antok hun at fosteret stoppa å utvikle seg en ukes tid før UL.
Det kan være vanskelig å se akkurat når ting har stoppa opp; Foster kan også krympe litt etter det har dødd, har jeg forstått. Andre ganger har det nettopp skjedd, da er det kanskje enklere, samme hvis man er litt lengre på vei enn jeg var; fosterer i min mage hadde jo ikke blitt 1 cm en gang
Da kan det være vanskelig å måle, siden bare 1 mm eller 2 kan skille flere dager i utvikling.
Har kun hatt én MA (det var også en for mye), så har kun den ene erfaringa å dele da.