Når sluttet du med nattamming/flaske?

M-40229578

Flørter med forumet
Hei!

Er det mange her inne som fortsatt gir mm/mme på natt etter at man startet med fast føde?

Jeg ammer fortsatt på natt, baby er 9 mnd. Spiser mye fast føde, så vil helst slutte med nattammingen.

Hva gjør dere? Hvor mange timer kan baby gå uten melk på natt?

Her får han melk kl 19, 300ml mme, og så er det ikke noe mer før frokost rundt 05-07. Han sover dårlig, det skal sies, men når vi prøver med flaske på natt vil han ikke ha.

Sistemann sluttet av seg selv med natteflaske (mme) da han var 6-7 måneder gammel. Nå får han flaske ved leggetid kl 18, og en gang til rundt kl21-22. Så er han ikke sulten før kl 6.

Førstemann sluttet med nattamming av seg selv (mellom kl 12 og kl6-7) allerede ved 2-måneders alder. Og han var ikke akkurat en tynn baby. :P

Beskjeden vi fikk av HS er at de klarer seg uten mat om natten når de spiser mer enn 2 måltider med fast føde på dagen.

Så jeg ville tro at det er OK å slutte med nattamming hvis du ønsker det. Et tips er å amme i søvn rett før du legger deg, så blir det ikke så mange timer uten mat.

Jeg begynte kutte ned på nattamming ved ca 10 mnd med nr3. Ble kun morgen/kveld ved året. Nr4 er 8mnd, spiser en del fast føde, men orker ikke styret med å kutte ned enda :p mye lettere for meg å dytte inn en pupp, enn å måtte trøste på andre måter ila natta, sånn som det er nå. :p
Men etterhvert så blir det å kutte ned litt; sikkert rundt ti mnd denne gang og.

Vi fikk beskjed fra HS om at vi kunne kutte nattamming ved åtte måneder når bebis spiser fire måltider med fast føde på dagen. Først kutte kl. 00-05 og så resten bit for bit.

Fikk beskjed fra HS om at det ikke var nødvendig å mate på natten dersom barnet ikke viser tegn til sult. Vi sluttet derfor forrige uke når hun ble 6 mnd da hun flyttet på eget rom og sov gjennom natten.

Back
Topp