Når sluttet du med lutinus/crinone/cyclogest?

Jegviljegvilmenvifårdetikketil

Venter på å komme i gang med IVF! :)
Septemberlykke 2016
Jeg har egentlig fått beskjed av St. Olavs om å slutte med lutinus i morgen (14 dpo). Har nå fått tydelig positiv test, og er livredd for at det er for tidlig å slutte - og ikke minst at det er for brått å slutte fra 3 tabletter om dagen til 0... Har diagnosen habituell abort, og har tidligere fått beskjed av flere andre gynekologer om å bruke progesterontilskudd frem til uke 12, men da gradvis trappe ned.

Hva har dere andre gjort? Veldig takknemlig for råd og erfaringer!

Jeg har egentlig fått beskjed av St. Olavs om å slutte med lutinus i morgen (14 dpo). Har nå fått tydelig positiv test, og er livredd for at det er for tidlig å slutte - og ikke minst at det er for brått å slutte fra 3 tabletter om dagen til 0... Har diagnosen habituell abort, og har tidligere fått beskjed av flere andre gynekologer om å bruke progesterontilskudd frem til uke 12, men da gradvis trappe ned.

Jeg hadde ringt i morgen og hørt om du kunne fått lenger:) eventuelt fastlege.. ! :)

Har resept liggende på mer fra tidligere, men mannen var bekymret for at det skapte en eller annen hormonubalanse hvis man fortsatte - og at det var en grunn til at de ville at jeg skulle slutte...

Tror jeg må ringe de i morgen, men hater å vise at jeg er en gaaaaal og paranoid gravid som ikke stoler på at de kan jobben sin... ;)

Var også litt bekymret for dette da jeg også har diagnosen habituell abort og hadde fått samme beskjed (om å gå på det i 12 uker).Jeg gikk også på st.olavs og fikk samme retningslinjer som deg. Og det gikk heeelt fint det altså! Er nå straks 32 uker på vei!

St olavs sa det ikke var noen hensikt å bruke det lengre, men skadelig er det jo uansett ikke.

Var også litt bekymret for dette da jeg også har diagnosen habituell abort og hadde fått samme beskjed (om å gå på det i 12 uker).Jeg gikk også på st.olavs og fikk samme retningslinjer som deg. Og det gikk heeelt fint det altså! Er nå straks 32 uker på vei!

St olavs sa det ikke var noen hensikt å bruke det lengre, men skadelig er det jo uansett ikke.
Tusen takk for godt svar! ❤️ Dette gjorde meg mye roligere! Sluttet du fra 3 tabletter til 0, eller hadde du en gradvis nedtrapping?

Jeg skulle sluttet etter 14 dager. Ferskforsøk #2 på Ullevål. Men ville fortsette til uke 10-12. Det fikk jeg. Jeg spurte vel eg ikke, bare sa jeg ville. Pga mange spontanaborter.
Både Ullevål og min gyn sier det er usikkert om det faktisk hjelper, men at det heller ikke skader. Så jeg får holde på som jeg vil. Det roer meg :)
Er 7+5 idag med tvillinger.

Tusen takk for godt svar! ❤️ Dette gjorde meg mye roligere! Sluttet du fra 3 tabletter til 0, eller hadde du en gradvis nedtrapping?

Jeg sluttet med en gang! ;) jeg valgte å stole på legene på st olavs som mente at det ikke fantes bevis for at videre progesteronstøtte hadde noe for seg, selv om jeg tidligere hadde hørt noe annet.
Men hvis du er usikker så ring å hør om det er greit at du fortsetter litt mer?! Er jo tydeligvis ulikt fra sted til sted så noe skade gjør det nok ikke å fortsette uansett :) men som sagt - gikk veldig fint her :)

Med HA-diagnose trodde jeg du kunne bruke de litt lenger? Tror jeg ville trappet ned, og ikke gått rett fra 3 pr dag til 0.. Men legen din vet best ;)

Gratulerer med positiv test :)

Jeg skal gå på det frem til uke 12 for å være sikker.

Tusen takk for alle gode råd! Ringer de i morgen, så får vi se... Tror nok jeg kommer til å diskutere litt, og tørr ihvertfall ikke slutte brått! Selv om de vet best.. ;)

Glemte helt å ringe de i dag... Har tatt full dose i dag, så tenker jeg at jeg tar 2 av 3 i morgen - og snakker med de på onsdag som er testdag... Ble skikkelig irritert på meg selv når jeg kom på det 15.45! Men nå tenker jeg at jeg like greit kan ta litt nedtrapping i morgen - og telefon på onsdag. Skulle ønske jeg var like tøff som deg i stedet! :bag:

Glemte helt å ringe de i dag... Har tatt full dose i dag, så tenker jeg at jeg tar 2 av 3 i morgen - og snakker med de på onsdag som er testdag... Ble skikkelig irritert på meg selv når jeg kom på det 15.45! Men nå tenker jeg at jeg like greit kan ta litt nedtrapping i morgen - og telefon på onsdag. Skulle ønske jeg var like tøff som deg i stedet! :bag:

Ja jeg er supertøff!!!! :P haha
Nervevrak etter positiv test var jeg da ;)

Sitter med samme dilemma nå.. :bored: Jeg kunne slutte i dag 14 dpo, men kunne også fortsette noen uker til om jeg ønsket det. Så foreløpig har jeg ikke tort å slutte :nailbiting: vi har mistet begge gangene vi har klart å bli gravide... Og denne gangen er siste gang.. Vi har riktignok en på frys, men den teller vi ikke med, siden den kan svikte under tining :sorry:

Merker at jeg er mer positiv denne gangen, men er redd for å være FOR positiv, samtidig som jeg er driiitredd.... Så jeg vet seriøst ikke om jeg tør å slutte :wideyed:

Back
Topp