Når sluttet du å spy i ditt/dine svangerskap?

FruMarihøne

Glad i forumet
Her sitter jeg i uke 23 og spyr enda ett par dager i uka. Har nå slått meg til ro med at det blir normalen frem til fødsel.

Spøy du? Og hvor mange uker var du på vei når det stoppet? Hadde du Hyperemesis?
 
Med første haddeceg hypermesis i 2,5 mnd og etter det var eg kvalm og spydde stortsett hver dag ut graviditeten. Denne gang har eg så langt hvert en del kvalm med oppkast en gang i blant de første 3 mnd. No kommer kvalmen fremdeles innimellom vist eg er sliten/gjort for mye og kan av ogtil komme spotan oppkast uten kvalm. Er no 15+2
 
Her sitter jeg i uke 23 og spyr enda ett par dager i uka. Har nå slått meg til ro med at det blir normalen frem til fødsel.

Spøy du? Og hvor mange uker var du på vei når det stoppet? Hadde du Hyperemesis?


Spøy til rundt uke 19... kjedelig at du enda ikke er kvitt det:arghh: Jeg begynte å gi opp håpet etter å ha spydd fra uke 7-8 og det ikke hadde gitt seg enda i uke 18, men plutselig sa det stopp:happy:
 
Spydde frem til fødsel. 10 min etter babyen var født grisespydde jeg som aldri før, og så vipps var kvalmen borte!
 
Det roet seg rundt uke 23 for meg, hadde ikke hyperemesis da..
 
Hyperemesis og sluttet å spy uke 9+0. Men oppdaget MA uke 9+3(stoppet hjertet samme dagen) Så... hadde nok fortsatt ut svangerskapet er jeg redd..
 
Her sitter jeg i uke 23 og spyr enda ett par dager i uka. Har nå slått meg til ro med at det blir normalen frem til fødsel.

Spøy du? Og hvor mange uker var du på vei når det stoppet? Hadde du Hyperemesis?

Hadde ikke ekstrem svangerskapskvalme nei, men spydde en god del nesten hele sommeren. Noen uker var uutholdelige, da var jeg i ukene 8-9, desidert de kvalmeste ukene hittil....
Det ga seg etter noen uker da. Fra uke 11-12 var jeg ikke så kjempekvalm lenger.

Nå er jeg høygravid og det begynner å ta seg opp igjen, spydde sist i går kveld.
 
Mye oppkast uke 6-12(13), men heldigvis lite etter det. Merker litt kvalme nå igjen i uke 35, men ikke sånn at jeg må fly på do.
 
Er uke 35+6 idag og spydde senest opp middagen idag. Med kommende storebror spydde jeg vel fram til 1 uke før han kom eller noe. Men ikke hver dag da :p

Har ikke hypermesis bare langvarig intens svangerskapskvalme
 
38+3 og spyr enda på morgenen, noen ganger kan jeg spy ila dagen også, men heldigvis ikke så ofte som før! Med første gav det seg ikke før fødselen.
 
Ekstremt kvalm fra starten t.o.m. uke 17. Dabbet så litt av, men småkvalm noen uker også etter dette. Nå i uke 34 blir jeg kun kvalm om jeg har gått litt for lenge uten mat, spist litt fort eller er veldig sliten.
 
Venter i spenning enda. 32+1. Ble bedre etter uke 20 da. Spyr ikke hver dag lenger men vært mirgenkvalm fra uke 26. Hadde minimalt/ingen kvalme mellom uke 20-26.
 
Vanlig kvalme sist svangerskap, mener spyinga ga seg i uke 14. Er kvalm denne gang og, spyr vel 3-4 daglig, men klarer også å holde på noe av maten. Håper det gir seg i uke 12 denne gang!

Føler så utrolig med dere som spyr hele svangerskapet. Kvalme er virkelig noe av det verste som finnes, synes jeg.
 
Back
Topp