Når sluttet ditt barn med kvelds-flaske?

snuppa08

Glad i forumet
Snuppa her er litt over ett år,men vi holder på ennå... hvor lenge er det vanlig å holde på med det?

Føler hun trenger det for hun sluker 200 ml hver kveld....

Oi, her sitter hun nå i sofaen om kvelden og koser seg med litt flaske enda [8D] Ser ikke noe galt i det.. Og slutte gjør hun tidsnok.

snuppa her er to år og får det enda både morgen og kveld med vanlig melk. men det er aller mest fordi hun får medisin oppi der og den er det så viktig at hun får i seg og er bare når hun får flaske med melk at vi vet vet vet at hun drikker alt:) og hun storkoser seg med det da, så ser ikke helt at det skulle være noen grunn til å slutte enda.

ORIGINAL: Myshild Bergsprekken

slutta for en uke siden, er 15 mnd.

Spiser hun mer på kvelden?
Her spiser hun ikke grøt, men syns 2 brødskiver uten skorpe er lite hvis det skal holde hele natta.... hmmmm....[8|]

Slutta me alt flaske bruk når han va 10 mnd.

Vi sluttet helt med flasker da han var nesten akkurat ett år. Mye mer praktisk med kopp når de er store nok til det :)

ORIGINAL: snuppa08

ORIGINAL: Myshild Bergsprekken

slutta for en uke siden, er 15 mnd.

Spiser hun mer på kvelden?
Her spiser hun ikke grøt, men syns 2 brødskiver uten skorpe er lite hvis det skal holde hele natta.... hmmmm....[8|]

Det er mer enn hva fireåringen min spiser til kvelds som regel [;)]

Koseflaska ble kastet på 3 års dagen. Da fant hun ut at det var bedre at babyene fikk flaskene, så hun ville ikke bruke sin mere, for da var det jo ikke sikkert at det var nok flasker til alle babyene...... og da ble de lei seg[:D]

Her har aldri noen av ungene fått kvelds flaske selv etter at jeg slutta å amme, men amme til de er ca året..

Her er Jr. 2 år, og koser seg med en stor kopp varm soya-MME hver kveld og morgen. [:)]
(Han har melkeallergi (som er på bedringens vei) og da skal de drikke MME til de er 3.)

Får sen middag eller kveldsmat, så er det bad og pysj før han får en kopp varm melk foran TVen sånn at han blir god og trøtt.
Avslutter med tannpuss og senga.

Om morgenen får han en kopp melk, noen ganger med litt grøtpulver i, og så får han frokost i barnehagen. [:)]

Han eeeelsker melka si, ser ingen grunn til å slutte med det når det er sunt, kos og gjør ham trøtt og god. [;)]

Hun fylte to år på mandag, og vil fortsatt ha den koseflaska på kvelden med varm lettmelk.. Ser ikke noe galt i det jeg. Hun slutter alltids [:)][:)]

Her får han middag i 16 tiden, så grøt i før han legger seg, og så får han en flaske med varm rismelk (melkeallergi) i stolen på soverommet mens vi synger før jeg legger han i senga. Synes forresten ikke 2 skiver var så lite, får omtrent aldri i Lukas mer enn 1 uansett om det er morra el kveld[:)] Gikk over fra mme til rismelk når han var ca 15 mnd.

Emil er litt over to år, og han koser seg fortsatt med litt varm melk som kveldskos etter kveldsmaten.. Synes det er kjempe kos å ha den lille rolige stunden sammen med han før tannpuss og senga..

Back
Topp