når sluttet deres barn

lille iskaffe

Forumet er livet
å sove dupp midt på dagen? Sunniva er 1 år og 7 mnd og hun sover midt på dagen.Vekkes etter 1 time. Hvor lenge syns dere hun kan fortsette med dette? Noen slutter selv men hun trenger den enda.

Så lenge det ikke går utover legging om kvelden, så trenger hun nok denne søvnen.

Eldstegutten sluttet å ta seg en lur da han var såvidt over året, mens mellomste jenta hadde en lur til hun var godt over 2 år. Jenta mi på 18 mnd sover opp til 2 timer ennå (ute i vogn) - og hun sover veldig godt om natta også.[:)]

Gutten min sluttet med det da han var 2,5 år, men om han sovner på tur hjem fra barnehagen så lar jeg han sove litt.

ORIGINAL: Viksi.

Andrea er like gammel som de og hun sov alt fra 1 til 3 timer mitt på dagen. (i barnehagen) Sov hun lite så blir hun så sur og grinete fra 16 tiden og utover......

Sunniva fikk sove så lenge hun ville i begynnelsen, men da sovnet hun ikke til kvelden for hun sov i 3 timer.Kuttet ned til 2 timer men hun sovnet ikke på kvelden da heller, har kuttet ned til 1 time og da sover hun godt om natten og det tar ikke en eeeeevighet å legge henne.Men hun trenger duppen for hun sovner ved matbordet i barnehagen nesteb\n hver dag[:D]

kasper er snart 2 år og han sover fortsatt 2-3 timer på dagen, legger seg også kl. 19.30 på kvelden, så han har allefall behov for det.

sover fra 1,5 til 3 timer - avhenger av om han er i bhg eller hjemme... sover opp mot 3 timer i helgene hjemme, men da pleier jeg å vekke han etter 2.5 time.. 

Han er 4 og kan ofte sove på dagen enda...Og det samme
gjør niesen min på nesten 5 år...

Nå er Helene også 19 mnd, og har så absolutt behov for å sove på dagen. I barnehagen sover hun sånn ca 1,5 - 2 timer. De spiser først også sover 1 åringene fra ca 12.

Hjemme på helgene kommer det litt an på når vi står opp. Men da er luren på ca 1 time. Sjelden mer, for da blir det så sent om kvelden.

Har to nevøer på 3 år, og de sov på dagen frem til de var ca 2,5 år. Ble litt "avvendt" i fjor sommer, og slutta med det når de begynte i barnehagen etter ferien.

min er litt over to.har begynnt å ha noen våken dager men vist han sover om dage så sover han opp til tre timer.

Jeg synes hun kan forsette med det til hun ikke trenger det lenger, da vil du jo sikkert merke det med at hun ikke vil legge seg på kvelden, og kanskje sover lettere om nattan eller våkner tidligere...

Mange trenger jo den timen leege, vet det er et par stk i bhg til min sønn, de er snart 3,5 år og de sover fortsatt en time på dagen[:)][:)]

snuppa  var nesten 3 år når hu slutta.
LilleGull på 21 mnd, sover 45 min-1 t. dupp på hverdager i b.hg, men ikke hjemme i ferier , helger, ol.

Dette er meget individuelt for ditt barn.

oddvar har ikke sovet fast siden han var 9 mnd.. har en unge som ikkE HAR  tid t å sove..

Mia sover mellom 1-3 timer på dagen, og hun er 22 mnd.

Back
Topp