Når sluttet dere å amme?

MillaC

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
... eller ammer dere fortsatt?
Hvorfor sluttet dere- var det bebis som valgte det eller dere?

Min nektet pupp ved 8 mnd. Samtidig som fortennene kom.
 
Her ammes det fortsatt, og hun viser ingen tegn til å ville slutte enda. Ei lita puppeguri der altså hehe :)
 
Her ammes det fortsatt, og hun viser ingen tegn til å ville slutte enda. Ei lita puppeguri der altså hehe :)

Samme her :D
Jeg ammer minst 2 år om hun vil det.
Kan risikere at hun plutselig ikke liker melken min nå som jeg er gravid da. Noe jeg har opplevd før litt ut i et svangerskap.
Håper vi klarer, og unngå det. Men i så tilfelle er det jo en "naturlig" avslutning på en måte som hun da har avgjort selv
 
Ammer fortsatt, men prøver å bli gravid og går på letrozol, så har ikke ammet dem siste 3 dagene. Pumper for å holde vedlike, så får vi se hvordan d går når jeg er ferdig om han vil ha puppen igjen[emoji28]
 
Samme her :D
Jeg ammer minst 2 år om hun vil det.
Kan risikere at hun plutselig ikke liker melken min nå som jeg er gravid da. Noe jeg har opplevd før litt ut i et svangerskap.
Håper vi klarer, og unngå det. Men i så tilfelle er det jo en "naturlig" avslutning på en måte som hun da har avgjort selv

Jeg tror kanskje ikke jeg orker å holde på til hun blir 2, men jeg har egentlig ikke forhåndsbestemt meg for det ene eller andre. Storesøstra mistet interessen når hun var rundt 11 mnd, da hadde hun ikke tid til å sitte stille. Men denne ungen er helt annerledes, hun koser seg noe så innmari med ammingen. Hun er drøyt 14 måneder og begynner i barnehage om en uke (!) og tenkte tidligere i høst at jeg i alle fall skulle amme over barnehagestart (kjekt med litt ekstra antistoffbeskyttelse i den perioden). Så får vi se på nyåret, hvor interessert hun fortsatt er og om jeg eventuelt begynner å bli lei hehe.
 
Ja det er jammen forskjell på disse amme barna :p Ser det på mine også :D Det kan være hun slutter automatisk etter barnehagestart. Pga hun er så mange timer uten tilgang på pupp, og får annen drikke i barnehagen :)
 
Ja det er jammen forskjell på disse amme barna :p Ser det på mine også :D Det kan være hun slutter automatisk etter barnehagestart. Pga hun er så mange timer uten tilgang på pupp, og får annen drikke i barnehagen :)

Jeg har allerede jobbet i over to måneder, uten nevneverdig reduksjon i interessen selv om tilbudet jo er mer begrenset siden jeg er borte hele dagen :) :)
 
Her ammes hans fortsatt og er akkurat 14 mnd i dag :) Håper på naturlig slutt, men ser ikke helt for meg når det skal bli :p Han elsker jo «puppi»
 
Holder fortsatt koken en stund til, hun er straks 15 mnd. Må innrømme at jeg tenkte litt på å slutte for en stund siden da hun hadde suttet feil en natt eller to og alt på nytt var sårt og vondt døgnet rundt i noen uker :(
 
Holder på enda, men det er veldig lite. Jeg tenker å ikke tvinge frem noen slutt, men la lille styre. Han er helt uinteressert hele dagen, men synes det er godt med en "morgensup". Så jeg ammer egentlig bare 1 gang i døgnet, men skulle han trenge mer, for eksempel ved sykdom e.l, så får han det han trenger :)
 
Sluttet å amme da hun var 14,5 mnd. Jeg følte hun da var for stor. Gikk rundt, og så amming om en ann. I tillegg var jeg lei.. og hun var lite interessert, så da sluttet vi bare. Null problemer da tuppa ikke var så intr i amming lengre heller. Ingen suttring[emoji106]
Så kan vel kalles naturlig slutt kanskje..
 
Sluttet å amme da hun var 14,5 mnd. Jeg følte hun da var for stor. Gikk rundt, og så amming om en ann. I tillegg var jeg lei.. og hun var lite interessert, så da sluttet vi bare. Null problemer da tuppa ikke var så intr i amming lengre heller. Ingen suttring[emoji106]
Så kan vel kalles naturlig slutt kanskje..

Her er hun så puppe fiksert nå at det hadde våre deilig og slutte. Fått en pause før neste skal i gang ;)
Hun skal jo ammes flere ganger om dag som natt så det blir dårlig med søvn på meg. Håpet mitt er faktisk at melken begynner, og smake asj for henne pga graviditeten. Som storesøstera reagerte på sist. Da blir det naturlig, og enkel slutt her også... med min flaks så blir det vell ikke sånn denne gang. Og jeg må ta kampen i stede.
 
Jeg trodde også at vi kom til å gi oss med ammingen rundt 7-9 måneder da det har en lang periode med puppenekt. Og nå etter barnehagestart ser jeg ingen tegn til ammeslutt.

Personlig syns jeg det er helt greit. Ammer på morgen før jobb, før middag og før legging. Så det er ikke så mye amming lenger. Syns perioden mellom 10-12 måneder var nesten verst med tanke på tenner og biting. Da var jeg nesten sikker på at jeg skulle miste brystvorten min!!

Målet var å amme til 2 år (august 18) da jeg har lyst på nummer 2. Vet det går greit å amme samtidig som man er gravid, men dette må jeg kanskje lese meg opp på/sette meg mer inn i.
 
Vi ammer fortsatt ;)
 
Ammet frem til 14 mnd :) Ble en helt naturlig nedtrapping, uten noensørlig ubehag for hverken henne eller meg.
 
Jeg ammer fremdeles og er 29+4 i dag :p
Har trappet betraktelig ned, men ikke helt. Og det var ikke uten litt kamp :)
Om det fortsetter som nå går det fint an, og amme til hun er 2 år som først planlagt.
Da blir det litt tandem amming, men det er helt greit siden hun ikke henger i puppen hele tiden lenger :p
 
Jeg ammer fremdeles og er 29+4 i dag :p
Har trappet betraktelig ned, men ikke helt. Og det var ikke uten litt kamp :)
Om det fortsetter som nå går det fint an, og amme til hun er 2 år som først planlagt.
Da blir det litt tandem amming, men det er helt greit siden hun ikke henger i puppen hele tiden lenger :p

Hvordan føler du det er for kroppen å amme mens du er gravid? Mer ubehag av noe slag? Tenker på å bli prøver nå straks, men gutten på 19 mnd klarer ikke å slippe puppen helt. Redd for å måtte stoppe kort og brutalt om jeg blir gravid. Var så kvalm sist, så ser ikke for meg å ha en liten oppå meg om nettene da.... Samsover fortsatt. Begynte med det da han var 11 mnd.
 
Hvordan føler du det er for kroppen å amme mens du er gravid? Mer ubehag av noe slag? Tenker på å bli prøver nå straks, men gutten på 19 mnd klarer ikke å slippe puppen helt. Redd for å måtte stoppe kort og brutalt om jeg blir gravid. Var så kvalm sist, så ser ikke for meg å ha en liten oppå meg om nettene da.... Samsover fortsatt. Begynte med det da han var 11 mnd.

Når puppene ble ømme, kvalmen var som verst, og jeg ble vekket på nettene og måtte amme DA var det tøft. Jeg avvente først samsovingen som vi hadde gjort fra dag 1. Så var det, og få henne til og sove hele natta i egen seng, også ble det og venne av natt amming...Da ble det straks mye enklere. Helsesøster mente for min egen del at jeg burde sluttet helt med ammingen før neste kom med en gang. For og få en pause. MEN det hadde jeg ikke samvittighet til når alt kom til alt :p

Du kan oppleve at melken plutselig smaker asj ut i svangerskapet så Lille din ikke vil ha mere. Det opplevde jeg med Storesøstera til henne jeg ammer nå :) Da ville hun ikke ha mere til slutt. Sa asj og rynket på nesen vær gang hun skulle ha melk. Også ga hun opp til slutt.
 
Når puppene ble ømme, kvalmen var som verst, og jeg ble vekket på nettene og måtte amme DA var det tøft. Jeg avvente først samsovingen som vi hadde gjort fra dag 1. Så var det, og få henne til og sove hele natta i egen seng, også ble det og venne av natt amming...Da ble det straks mye enklere. Helsesøster mente for min egen del at jeg burde sluttet helt med ammingen før neste kom med en gang. For og få en pause. MEN det hadde jeg ikke samvittighet til når alt kom til alt :p

Du kan oppleve at melken plutselig smaker asj ut i svangerskapet så Lille din ikke vil ha mere. Det opplevde jeg med Storesøstera til henne jeg ammer nå :) Da ville hun ikke ha mere til slutt. Sa asj og rynket på nesen vær gang hun skulle ha melk. Også ga hun opp til slutt.
Ja, kanskje det er det som må til at jeg blir gravid igjen og melken smaker æsj ;) ellers tror jeg aldri vi får sluttet :p Slet mye med å bli gravid med første :( så spørs om det går så lett. Har regelmessig mens så håper ikke ammingen er en stopper for å bli gravid i utgangspunktet. Gleder meg til å bli prøver igjen snart :)
 
Back
Topp