Når sluttet dere å amme?

J

Janet

Guest
Har en datter på 7,5 måned. Kunne gjerne tenkt meg å snart slutte.
Lurer på når andre sluttet å amme barnet sitt.
 
Jeg har en gutt på litt over 4 mnd som ikke er innterresert i puppen lenger så etter en uke med arbeid for å få i han brystmelk bet jeg i det sure eple og gav han mme. Tenkte jeg skulle fortsette og amme til han ble 6 mnd for å så kutte ned. Men ble ikke sånn :-)))
 
jeg ammet til sønnen min var rundt 10mnd
 
Jeg ammet sønnen min til han var 13 måneder. Valgte da å slutte pga av en operasjon, måtte ha masse bedøvelse og gå på sterke smertestillende, så da var det ikke no særlig å amme. 
 
Jeg sluttet å amme da sønn min var litt over 1 år. Da var det han som ikke ville lengre, han hadde plutselig ikke lyst lengre og forsto liksom ikke hva mamma begynte med da jeg la han til. Så det gikk veldig greit å slutte å amme.
 
Jeg sluttet og amme den dagen Lars ble 6mnd. 

Han sov urolig om nettene og vi ammet ca 6-7ganger hver natt.. så på kvelden da han ble 6mnd skulle jeg bare prøve å gi han litt mme.  Og da drakk han som bare det, og våknet kun to ganger i løpet av natten.. 
Så innså da at jeg tydeligvis ikke hadde nok melk til han lengre. Kunne jo fortsatt og delamme, men vi hadde øvd på å få han til å ta mme og flaske siden han var 3mnd.  så nå når han først tok den så ville vi ikke klusse det til med å gi puppen i tillegg. 

Vi har nå gitt flaske i 2,5uke og jeg angrer ikke et sekund på avgjørelsen jeg tok :-)
 
Jeg ammet til min sønn var 11 mnd. Kunne egentlig fortsette, men han bet (ikke med vilje, akkurat i det han sovnet), så jeg avsluttet da jeg skulle reise bort en hel helg i bryllup.
 
Jeg amma til alle måltid frem til han var litt over 9 mnd, også fikk han pupp morgen og kveld frem til 1års-dagen, men MME når nødvendig på dagene mellom 9-12 mnder.
 
Barn nr1: 8mnd
Barn nr2: 6mnd
Barn nr3: 11mnd, ammer enda. Tenkte å slutte når hun er 1 år pga jobben. Men blir kansje kveldskos viss hun ønsker det :) 
Di to første sluttet av seg selv... 
 
Jeg bråsluttet å amme etter nesten 16 måneder pga hun ville ha pupp opp til 10 ganger hver natt, men kunne ikke ligge i sengen min pga da kastet hun opp. Jeg er også helt alene med henne, og det var tungt å stå opp 10 ganger hver natt i et kaldt hus på vinteren. Ville ikke slutte egentlig, og fant ut at det var tenner en uke etterpå, men følte ikke jeg kunne begynne igjen da.. :(
 
Jeg ammet til rundt 7 mnd alder på begge mine men skulle gjerne ha ammet litt til :)
 
Min slutta da han var 10 mnd. Han var så nysgjerrig at han ikke hadde tid.... Jeg fortsatte å pumpe meg å gi han på flaske til 4 dager før han fylte ett år.
 
Da tvillingene var rundt 5 måneder mista jeg nesten all melka etter å ha vært borte halvannen dag. Selv med pumping da jeg var borte så gikk det ikke, gadd ikke å stresse med å få det opp igjen når jeg kom hjem så da var det stopp. Hu ene hadde fått det for seg at pupp var ekkelt etter jeg kom hjem igjen så da var det jo like greit :P
 
Førstemann sluttet av seg selv ved 10 mnd, mellomste sluttet ved 14 mnd halvveis frivillig (reiste bort en ukes tid, men var å slutte uansett) og yngste ammer jeg fremdeles (snart 14 mnd) og det fortsetter vi med en stund til :o)
 
Eldste ammet jeg til ca 7 mnd, måtte slutte pga en operasjon, og jeg ble borte noen dager. Men han hadde trappet mye ned av seg selv og det var ikke noe problem å slutte. Minsta ammes enda heldigvis. Har slitt i over en mnd nå, med hyling til omtrent hvert måltid, men jeg har ikke gitt opp amminga likevel. Nå har vi fått orden på den håper jeg, og håper å amme lenger denne gangen.
 
Back
Topp