Når sluttet de med grøt?

Qualitas

Forumet er livet
VIP
Hvor gamle var de?

Her får han fremdeles grøt morgen og kveld fordi han er så glad i det.  Ellers får han skiver og vanlig middag

Her var han vel 9-10 mnd.. Han foretrakk skiver..

Prøvde igjen med grøt nå (13 mnd) men det resulterte i en våken natt.. Så vi holder oss til brødskiver/knekkebrød.. 

han har enda ikke sluttet og er snart 4. jeg er snart 28 og spiser grøt enda jeg også;) Han er mer glad i havregrynsgrøt enn brødskiver, så jeg lager ofte det. Havregryn er den mest næringsrike kornsorten du får, og så lager jeg den på melk:) han drikker ikke melk så da får han i seg det da.

babygrøt fra pakke spiste han til han var ca 1,5 år fordi han ville ikke ha mat som ikke var helt finmost og heller ikke noe særlig med brødbiter.

Mrs Lutz skrev:
han har enda ikke sluttet og er snart 4. jeg er snart 28 og spiser grøt enda jeg også;) Han er mer glad i havregrynsgrøt enn brødskiver, så jeg lager ofte det. Havregryn er den mest næringsrike kornsorten du får, og så lager jeg den på melk:) han drikker ikke melk så da får han i seg det da.

babygrøt fra pakke spiste han til han var ca 1,5 år fordi han ville ikke ha mat som ikke var helt finmost og heller ikke noe særlig med brødbiter.

aaaah... hvorfor har jeg ikke tenkt på det. Kan jo lage selv! Det er jo billigere å

jeg lager enda havregrynsgrøt til Linus innimellom, men ikke noe fast. han er veldig glad i både det og vanlig risengrynsgrøt og fløyelsgrøt.
Viljar får enda grøt, stort sett hver dag, men han er ikke super glad i det, så må lokke og lure han litt.

Pulvergrøt spiste hun til hun var ca 19 mnd. På slutten bare av og til. Nå spiser hun hjemmelaget havre- og risgrøt med stor lyst, akkurat som mammaen. ;) Men det blir bare en gang innimellom. 

Jeg slutta med grøt til begge to når de var ett år. De likte godt skiver og mor syns flaske med mme og grøt var baby. Gikk over til vanlig kumelk og synes ikke noe om å gi det på flaske.

Vår eldste åt babygraut fram til han var rundt to år. Etter det åt han havregraut, og det gjer han framleis. Lagar graut av melk og havregryn, og har i det eg måtte ha liggande ellers. Linfrø, knust kavring eller knekkebrød, ulike frukost-/grynblandingar (go' dag blåbær er ein favoritt).

Lille likte aldri babygraut og begynte først å ete slikt då eg gav ho havregraut då ho var ca 14 mnd gamal. Ho et framleis havregraut kvar veke.

Om eg lagar graut berre til storebror blandar eg gjerne inn ein smørklatt sidan han er så tynn, ingen av dei har sukker på, men begge pleier å ville ha kanel.

jentene våre på 2,5 får grøt i blant  til kvelds og det liker det godt...så lenger barnet spiser og er fornøyd så hvorfor ikke gi grøt

Storebror var fire år, men lillebror kanskje 1,5 år. Lillebror likte aldri grøt så vi strevde veldig med å få den i han. Storebror derimot elsket den. Han er ellers veldig sær i matveien så HS sa også at det bare var kjempefint at han spiste det. Når vi sluttet gikk han over til havregrøt.

gutten min på snart 14 mnd spise babygrøt og mme t morgen og kvelds :) han like isje vanlig melk og får han isje t å spise nokk brød som kan dekke d som e i grøten, han får få d så lenge han ønske , jaffal ei goe stund t ennå :D han e jo isje såå stor så så masse god næring i grøten og mme som han trenge i en liten voksende kropp som e full av energi :)

Back
Topp