Når slutter(t) du på blodfortynnende?

HJT

Glad i forumet
Hei dere som har gått eller går på blodfortynnende i svangerskapet. Jeg har fått Albyl-E og har tatt det siden uke 6. Fikk aldri noen beskjed fra legen om når jeg skulle slutte. Nå i uke 17 er siste brett tomt, og jeg sendte melding til legen for å få nytt. Da fikk jeg til svar at jeg måtte slutte straks, fordi det kunne være farlig for fosteret såpass langt ut i svangerskapet! Dette ble jeg jo selvfølgelig engstelig av - kunne jeg ikke fått beskjed om dette i utgangspunktet?

Så hva har dere fått beskjed om? Går dere fortsatt på det? Og kan det ha skadet barnet mitt?
 
Det er HELT feil at det kan være farlig for fosteret ;) men man settes på blodfortynnende av ulike årsaker, i ulik mengde og varighet.
Jeg fikk beskjed om oppstart av albyl-e mellom uke 10-12, fortsette til uke 36 om jeg ikke får bivirkninger som tegn på magesår eller blødninger. Følges opp av fostermedisin, og det er ikke farlig for fosteret :)
Du har kanskje mistet tidlig flere ganger? Da er det vanlig med blodfortynnende i første trimester.
 
  • Liker
Reactions: HJT
Det er HELT feil at det kan være farlig for fosteret ;) men man settes på blodfortynnende av ulike årsaker, i ulik mengde og varighet.
Jeg fikk beskjed om oppstart av albyl-e mellom uke 10-12, fortsette til uke 36 om jeg ikke får bivirkninger som tegn på magesår eller blødninger. Følges opp av fostermedisin, og det er ikke farlig for fosteret :)
Du har kanskje mistet tidlig flere ganger? Da er det vanlig med blodfortynnende i første trimester.
Takk for svar! Det at du og andre går på det til uke 36 burde jo være en klar indikator på at det ikke er farlig , ja! ;) Jeg har mistet kun én gang, men har en veldig snill lege som skrev ut Albyl-E til denne graviditeten. Jeg sluttet i går uansett, siden jeg tror jeg skal være fint over "faregrensa".
 
Takk for svar! Det at du og andre går på det til uke 36 burde jo være en klar indikator på at det ikke er farlig , ja! ;) Jeg har mistet kun én gang, men har en veldig snill lege som skrev ut Albyl-E til denne graviditeten. Jeg sluttet i går uansett, siden jeg tror jeg skal være fint over "faregrensa".

Ja, det er mange som bruker både albyl-e og sterkere doser i sprøyterom hele svangerskapet, så det går fint :)
Sikkert greit å stoppe nå, for da er du nok over den tids hvor blodfortynnende skulle virke :) ❤️
 
Jeg begynte på albyl-e når jeg fant ut at jeg var gravid og skal gå på det frem til uke 12/13(neste kontroll hos legen)[emoji4] Har da fått beskjed om at det ikke er nødvendig at jeg går på det lenger siden morkaken da er på plass. Årsaken til at jeg bruker det er også tidligere spontanaborter. Lykke til! [emoji5]
 
Jeg begynte på albyl-e når jeg fant ut at jeg var gravid og skal gå på det frem til uke 12/13(neste kontroll hos legen)[emoji4] Har da fått beskjed om at det ikke er nødvendig at jeg går på det lenger siden morkaken da er på plass. Årsaken til at jeg bruker det er også tidligere spontanaborter. Lykke til! [emoji5]
Skjønner! Takk for svar :) Da har jeg sikkert gjort godt i å slutte nå :) Lykke til i ukene som kommer!
 
Jeg skal fortsette til uke 36. Det er ikke farlig for fosteret. Legen din må oppdatere seg[emoji14]
 
Til uke 36 her også. Men det er på grunn av tidligere alvorlig svangerskapsforgiftning og hasteks 31+0.
 
  • Liker
Reactions: HJT
Back
Topp