Når slutter/sluttet du å ta folsyre?

Løvesnuppa

Gift med forumet
Juli13-jentene
Jeg har passert 12 uker med noen dager, men får meg ikke til å slutte riktig enda. Har ikke vært på ultralyd enda, og jeg kan jo være kortere enn jeg tror. Syklusene før jeg ble gravid var litt rare, noen lengre og noen kortere, så jeg stoler ikke på at mensterminen stemmer helt.

Nå har jeg heldigvis bare 6 dager igjen til ultralyd, så jeg kommer sikkert til å fortsette med folsyren til da.
Hva gjør/gjorde dere andre?

Er 10+3 så tar i hvertfall til uke 12 om ikke litt lenger. Skal t legen på mandag så da kan jeg høre hva hun sier. :-)

Har enda mer igjen i glasset så kommer hvertfall til å ta til det er tomt.
er i dag 13+3 så sånt sett så kan jeg vel egentlig slutte.
Men mener å ha fått med meg at det er bra å bruke gjennom hele svangerskapet og når en ammer også jeg?
Men om det er unødvendig så slipper jeg hvertfall å ha dårlig samvittighet når jeg har glemt det en dag, er så dårlig på å huske å ta vitaminer og slikt jeg :p

Det skader jo ikke å ta folsyre lengre enn første trimester, jeg bare begynner å bli en tanke lei. Er på tredje glasset, så jeg tror ikke jeg kommer til å tømme det helt...

Fortsetter til glasset er tomt. :)

Er uke 14+1 nå, men jeg tenker også å ta til glasset er tomt, like godt.

Samme som har blitt nevnt tidligere. Tar til glasset blir tomt. Er 13+1 i dag. Jeg tar også jerntabletter vedsiden av. Da ble jeg kvitt mye av svimlingen

Kan fint slutte etter uke 12 fikk jeg beskjed om fra legen. Men viktig å ta tilskudd av D-vitaminer;) og spesielt nå på vinteren hvor vi får lite sollys.

hadde planer om å fortsette til glasset var tomt,men slutta for over ei uke siden da kvalmen var på det verste. siden man KAN bli kvalm av den,så skulle jeg se om det var den som gjorde det eller ikke.. er forsatt kvalm så tror ikke det var den :)
Skal begynne igjen på den...er 11+3 idag :)

Huff, nå får jeg dårlig samvittighet.. Jeg kjøpte inn glasset med Folsyre før jeg visst at jeg var gravid, med tanke på at planene var klare. Så ble jeg gravid, og så kom den h..... kvalmen. Hadde ikke sjans til å svelge den lille tabletten.. Å sånn har det egentlig vært med de to første svangerskapene også. Tok kontakt med jm for å forhøre meg litt om det, og hun sa at det går stortsett bra, og at jeg kunne ta de de dagene jeg fikk til. Takk og lov.

Back
Topp