Når slutter man med dagsoving?

TonjeJenta

Forumet er livet
VIP

Noen dager sover mini 2,5 timer, andre dager bare 30min. Gjerne 2 dager korte og en lang... f.eks etter hverandre. Og ekstra søvn om hun er mer sliten. Hun sover som normalt de fleste netter uavhengig av dagsoving. 

Dagens: glippa med øya i vogna og gnei seg og var liksom trøtt. Også PLING... vifter med armer, prater og ler og sparker i dyna og er helt bananas og vil søren ikke sove. Tok ho inn igjen etter leeeeenge, da jeg ga opp (aldri gitt opp før) og da vi går inn er ho kjempelykkelig og løper og leker og har det heeeelt topp. Blid som bare det.

Hvordan trappet dere ned på dagsoving? Og hvordan blei den kutta ut i utgangspunktet? Syns liksom man bør sove før 14-15 jeg om man skal sove på dagen, men det er kanskje ikke så viktig? Noen tips?

Kanskje dette bare er forbigående, og at hun brått sover som en stein igjen etterpå i bilen evt i morgen i vogna igjen. 
(Hun har aldri sovet i seng på dagtid)

hva med å la hun sove annenhver dag på dagtid.. også trapper du bare ned etter 2 uker, hver 3 dag osv helt til hun ikke sover på dagen lenger?

Men er ikke det litt tidlig? Når hun bare er snart halvannet år?
Og jeg tipper hun igjen blir mer trøtt når hun begynner i barnehagen 1.august og da egentlig ville fortsatt med dagsoving en stund til.

Jeg ville nå prøvd å legge henne igjen nå jeg da... Evt. trilla henne til hun sovner. Synes absolutt hun er litt liten til å slutte, og som du sier vil hun helt sikkert få behov for det når hun begynner i barnehagen. Og hvis hun slutter nå er det ikke sikkert det er så lett å begynne igjen i august.
Du kan jo trappe ned på lengden på luren da... 1 time eller noe...

Samuel er 19,mnd og sover enda på dagtid. Sover 2 timer på dagen 11:30-13:30 og sover fra 19:00/19:30-06:30 på natten. Her må han nok enda sove på dagtid en stund fremover,men når det går utover nattesøvnen venner vi han av med dagsoving.

Jeg skal kjøre om et kvarter... tar henne med meg så får hun en liten lur.... også tipper jeg og håper at hun sover som normalt igjen i morgen. Hun har noen dager innimellom der hun sover lite. Men er liksom usikker på om det er fordi hun sover for mye eller for lite. Hun har enda netter hun sover dårlig pga tenner... og da er det deilig med en god lur på dagen.

Nei vi får kjøre på med videre soving, syns hun er for liten selv.

Her sov jenta mi på dagen til hun var ca 3 år. Alltid hatt behov for mye søvn. Men gikk dager hvor hun ikke sov om det skjedde for mye, for hun ville ha med seg ALT som skjedde hehe

Er veldig forskjellig fra barn til barn det der.

Jeg sluttet å sove på dagtid da jeg var 10 mnd, Adrian da han var ca 2,5 år og Oliver 1,5 år.

Jeg bare sluttet å legge de på dagtid, trappet ikke ned eller noe, gikk så greit atte, og de sov mye bedre på natten =)

Back
Topp