Når slutter dere med Lutinus?

Hermine

Gift med forumet
Hei alle sterke, flinke og erfarne damer her inne! Jeg er så i villrede om denne Lutinusen...
Ullevål sier at jeg skal bruke opp 2 pakker, deretter vente en uke med å ta en test. Det betyr 21 dager/3 uker til testing. Ved tidligere forsøk har jeg gjort det akkurat slik, og begynt å spotte rundt rugedag 12, men uansett måtte jeg ta en test på dag 21 - som har vært negativ. Herminemannen mener vi skal gjøre som sykehuset sier.
Jeg har derimot lest i pakningsvedlegget at man bør fortsette behandlingen i 30 dager hvis graviditet bekreftes - og da er det jo dumt å slutte før man vet det sikkert (ettersom noen produserer hcg sent). Jeg kan derfor tenke meg å trappe gradvis ned mot testdag... Det jeg er redd for er at jeg ikke produserer nok progesteron selv, og at egget dermed slipper når jeg stopper brått. Eller kan man få for mye progesteron? Hva gjør dere?
Det er jammen mye man skal bekymre seg for i disse rugetider...

Beklager men jeg har ikke noe svar til deg, men du burde prate med sykehuset om dine bekymringer og hva du opplever. Også hva du har lest i informasjonen som fulgte med. Vær bestemt og påstålig, så får du helt sikkert medhold :)

Hos ivf-klinikken fikk jeg lutinus til ut uke 10 mener jeg det var. Tror det er bedre å ta noen uker for mye en uker for lite.

På ferskforsøk har jeg fått beskjed at det er 2 uker frem til test, så kan man slutte eller trappe ned
Er det fryseforsøk så er det tom uke 12

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg brukte 2 pakker, og når jeg ringte inn at jeg hadde fått positiv test (2 uker etter uttak) så sa klinikken at jeg bare kunne slutte med lutinus :)

Tusen takk, dere! Skjønner det er mye forskjellig praksis her.

Begynnte dagen jeg tok ut egg. Har blitt gravid og har fått beskjed om å bruke det fram til uke 9. (IVF-klinikken Oslo)

I dag spurte jeg akupunktøren, og hun sa at jeg ikke burde slutte brått. Så nå har jeg bestemt meg, og er glad jeg allerede har kjøpt en ekstra pakke. Jeg kommer til å trappe ned mot testdag:-) Når jeg starter på pakke 3 skal jeg ta den 2 ganger daglig istedenfor 3;-) hun sa også at jeg godt kunne teste 2 uker etter innsett, og det blir neste torsdag! Litt kortere å vente enn 3 uker, da. Hjelp..., gruer meg som vanlig..

Back
Topp