Når slutter dere å gi julegaver?

ToBlirTre:)

Forumet er livet
Februarlykke 2016
❤ Juliskattene 2018 ❤
Som overskriften sier så lurer jeg på når dere slutter å gi julegaver til tante- og onkelbarn? Eller andre barn dere gir til? Vet mange sluttet med dette det året barnet ble konfirmert før, men praktiseres dette fortsatt? Hvor stor er familien deres om dere har valgt å slutte med noen? ☺

Vi slutter når de blir 18. Egentlig skulle jeg ønske vi sluttet når de ble konfirmert, for er VELDIG vanskelig å komme på noe å gi til en 16 år gammel gutt som du kanskje treffer 2 ganger i året. :p

Hos oss slutter vi det året de blir konfirmert:) litt pga at vi er så stor familie.

Vi slutter når de blir 18. Egentlig skulle jeg ønske vi sluttet når de ble konfirmert, for er VELDIG vanskelig å komme på noe å gi til en 16 år gammel gutt som du kanskje treffer 2 ganger i året. :p

Jeg er veldig enig med deg! ☺ I min familie er det vanlig å slutte det året man konfirmeres.. Samboeren min er onkel til ei jente som ble konfirmert i høst og lurer nå litt på hva han skal gjøre. Der ser vi nesten aldri denne jenta lenger annet enn bursdager...

Hos oss slutter vi det året de blir konfirmert:) litt pga at vi er så stor familie.
Det samme som jeg er vant til det! ☺ Men samboeren min er nå onkel til ei jente som ble konfirmert i høst og er litt i tvil om hva han skal gjøre.. Vi har i grunn ikke mye kontakt med henne annet enn bursdager... ☺

I vår familie er det 18 år.

Jeg er veldig enig med deg! ☺ I min familie er det vanlig å slutte det året man konfirmeres.. Samboeren min er onkel til ei jente som ble konfirmert i høst og lurer nå litt på hva han skal gjøre. Der ser vi nesten aldri denne jenta lenger annet enn bursdager...
Ja, det blir veldig mye! Jeg elsker å kjøpe julegaver altså, men vi hsr veldog stor familie. I år er det 45 gaver å kjøpe + dem som vesla kjøper til venninner/dyr. Elsker som sagt å kjøpe gaver, syns det er kjempekoselig. Men syns det er litt ubehagelig når man ikke en gang vet om mottakeren blir fornøyd eller ei. :p ungdommene er ikke enkle, og de pleier aldri å være hjemme når vi besøker søsknene mine. Så vet liksom ikke helt hva de liker og lignendw. Og gavekort liker jeg ikke å gi heller. :p
Men nå har vi gitt til de er 18 i årevis, så må nok bare fortsette. :)

Vi kommer nok aldri til å slutte å gi til niesene våres:) jeg er 25 og får og gir fortsatt til tantene, fetter og kusine. Har aldri vært noe tema å slutte med det.

Ja, det blir veldig mye! Jeg elsker å kjøpe julegaver altså, men vi hsr veldog stor familie. I år er det 45 gaver å kjøpe + dem som vesla kjøper til venninner/dyr. Elsker som sagt å kjøpe gaver, syns det er kjempekoselig. Men syns det er litt ubehagelig når man ikke en gang vet om mottakeren blir fornøyd eller ei. :p ungdommene er ikke enkle, og de pleier aldri å være hjemme når vi besøker søsknene mine. Så vet liksom ikke helt hva de liker og lignendw. Og gavekort liker jeg ikke å gi heller. :p
Men nå har vi gitt til de er 18 i årevis, så må nok bare fortsette. :)
Ja da blir det fort mange gaver og mye penger ut, lurt å sette en stopp etterhvert da! ☺ Men koselig å handle gaver, men også litt kjipt om mottaker ikle blor fornøyd (det har man jo egentlig ingen garanti for).. ☺

Vi kommer nok aldri til å slutte å gi til niesene våres:) jeg er 25 og får og gir fortsatt til tantene, fetter og kusine. Har aldri vært noe tema å slutte med det.
Koselig å kunme gi og få gaver selv som voksen også! ☺ Kommer nok litt an på hvordan forhold man har og hvor ofte man treffes også.. ☺

Koselig å kunme gi og få gaver selv som voksen også! ☺ Kommer nok litt an på hvordan forhold man har og hvor ofte man treffes også.. ☺
Ja jeg syns det:) husker jeg syns så synd på en venninne som fortalte det at etter hun ble konfirmert så fikk hun bare julegave av mamman, pappan og søsteren sin. :/ kusina og fetteren min ser jeg kanskje 1 gang i året, kanskje fetteren min en gang eller to mer, men de er jo fortsatt familie tenker jeg:)

Aner ikke, min eldste tantunge er 11 år.
I tillegg bor de som bor lengst bort bare ti min unna så vi treffes hele tiden.
Foreløpig har min ene søster to barn, hun andre har tre. Også har jeg en sværtgod venninne som er tante til mine barn og jeg til hennes, hun har tre barn. Så vi gir gaver til 8 tantunger.
Min yngste bror, og mannens søsken har ikke barn enda.

Kommer nok aldri til å slutte. Min mor har 5 søsken jeg får fortsatt gave fra alle de, og jeg gir en liten gave til alle mine tanter og onkler. Trenger ikke være noe større en et grise flax til 10,- men i vår familie er det tanken som teller. I år får alle mine tanter og onkler en liten pose hjemmelaget brente mandler. Koster ikke så mye og krever heller ikke mye tid. Også får vi i familien en fin liten stund sammen for å ordne med gavene. Kommer til å gi til mine tantebarn så lenge jeg er i stand til det også. Elsker jul.

Kommer nok aldri til å slutte vi heller. Men vi har veldig liten familie så jeg syntes det er kjempe koselig å gi :-)

Vi feirer jul alltid med tantebarn (annet hvert år med forskjellige søsken) så da blir det å fortsette så lenge de feirer jul hjemme. Noen er passert 20 allerede.

Vi har liten familie, og gir til alle, har aldri hørt om at man slutter med det engang jeg.

Back
Topp