når slutter de å være babyer?

winterberry

Gift med forumet
*MIA*
Når kan man si at man ikke har baby i hus lengre? Ett sted går vel grensa,men hvor?
Min går og klatrer overalt, og de eneste gangene jeg virkelig føler at ham fortsatt har masse baby igjen i seg, er når han ligger i armene mine og får flaske og sovner <3

Hva tenker dere? :)
 
Når de går føler jeg kanskje er en milepæl + begynner å få litt språk :)
 
Eh aldri? :p

Neida, jeg ser selv at etter han begynte å sitte selv, være mer bestemt og at vi ser at handlingene hans er mer bevisste så føler jeg at jeg ser en liten gutt og ikke en liten baby.

Men når det er sagt så er han veldig mye baby også. Han står jo ikke noe særlig, og dermed går han ikke heller :)

(Lillebroren min som blir 20 i år er fortsatt babyen i familien daaa..)
 
Aldri;)..
Eldste på snart 4år er jo fortsatt babyen min hun også.. Haha:p..

Men jeg syns nok at de ikke er så veldig "baby" mer når de kan utrykke seg med litt språk, går og løper rundt og er blitt mer selvstendige. Ikke minst når de er ferdige med typiske baby-ting som tåteflaske..
Så altifra 12-18mnd egentlig, barn er jo så forskjellige - noen er baby lengre enn andre ;)..
 
Er vel litt baby fortsatt så lenge:
- hun ikke gråter hysterisk hver gang vi henter i bhg, litt fordi hun er redd vi skal gå igjen, litt fordi hun er sint på oss som var så lenge vekke
- hun ikke kan fortelle med ord eller tydelig kroppsspråk hva hun vil (sulten/tørst/bleie/vondt)
- mamma eller pappas armer er den beste måten å bli fraktet på, selv om hun kan gå selv
- hun må ha oss til stede for å sovne

Men det er så fryktelig lite baby igjen i ettåringen vår!! Hun går og forstår så mye! Klatrer og utforsker. Har aldri lagt merke til hvor store ettåringer kan virke! Hadde hun ikke vært min datter kunne jeg lett tippet at hun er nærmere 2 enn 1 år ut fra de erfaringene jeg har med små barn
 
Dette er jo veldig individuelt hva du mener om ditt eget barn, tenker jeg.
Ble rimelig lei meg/pisst da svigermor sa at barnet vårt ikke var baby lengere, var da bare 6mnd, synes selv de er baby da. Når de går rundt og snakker en del, tenker jeg at de ikke er baby lenger, de er da gjerne rundt 1år, men her utvikler de seg veldig forskjellig, dermed, forskjell fra baby til baby
De vil nok alltid være babyene våre
 
Back
Topp