når slutte....

vw*engel

Forumet er livet
Juli13-jentene
VIP
Ellie får ei "koseflaske" etter grøten på kvelden...
det er mest for kosen, og fordi hun synes det er godt.
jeg har ikke noe i mot å lage den, og jeg elsker den stunden selv.

men, når børr jeg tenke på å slutte med det?

Her gjør det seg litt selv, hun er ikke interessert i kveldsflaska lenger.
Lager den fortsatt, men har tenkt til å slutte når boksen er tom.
Tror hun koser seg like mye i armkroken uten flaska [:)]

Men vet om 2åringer som får kveldsflaske, så ville ikke akuratt stressa med det om jeg var deg.

Null stress vil jeg si.

Tuva fikk kveldsflaske lenge, gikk bort fra tilskudd og over til vanlig temperert melk etterhvert. og så slutta hu av seg selv før hu ble 3.
Ikke at hu trengte flaske, men det var sinnsykt mye enklere å få henne til å sovne raskt hvis hu fikk.

Jeg har hatt det til mine fram til dem er nærmere 3 år...og etter det så er det helt slutt med alt av flaske [;)]Men det er jo opptil hver enkelte det da...Men jeg har syntes det har vært en koselig rutine...og varm melk er virker søvndyssende og [:)]

tror det går over av seg selv... det er det jeg har fått til svar da jeg har spurt...
merker nå at hun mister mer og mer interessen for det oxo... hun ligger der å koser i max 1 min.. så skal hun bare tulle å tøyse i sofaen og bare biter på flaske tuten... så jeg regner med det går over i en fin overgang[:)]

Kommer ikke til å slutte på laang tid enda, så lenge hun fortsatt vil ha da såklart.
Er jo såå kos når hun vil ligge stille i armkroken i noen minutter, så det skal nytes så lenge som mulig[;)]

Er det mme hun får eller får hun vanlig melk på flaske da?? 

mme, hun har melkeintolleranse så vanlig melk er utelukka...
og de soyamelk greiene er det så mye sukker i, som jeg ikke synes hun trenger.

men, snakker på sola, i dag drakk hun 10ml og så var hun ferdig...
jeg orka ikke tulle noe mer, så hun ble lagt uten mer flaske... kanskje hun vil slutte selv?
for hun har ikke drukket opp sine 90ml på flere uker.

Back
Topp