Når slutte med xonvea?

Lissi93

Andre møte med forumet
Hei!
Jeg startet med å bruke xonvea i midten av januar, da jeg bare var sengeliggende og ikke holdt på noe mat. Har også to små som jeg er alene med i ukene da mannen pendler. Så derfor ble det naturlig å starte ganske kjapt på xonvea. Funker veldig bra her, tar to tabletter om kvelden og har ikke hatt behov for å øke. Har noen dager vært små uggen og kvalm, men ikke nok til å "tørre" å øke dosen da jeg blir ganske trøtt av den. To første dagene var jeg totalt zombie, og kjenner at det er tungt å stå opp om morgenen og er generelt mer sliten. Ja, dette er jo typisk graviditet men håper og tror at xonvea også har litt skylda.

Er det noen her inne som har erfaring fra å bruke xonvea? Når skal man trappe ned/slutte, og blir energinivået da bedre? Jeg tørr liksom ikke slutte på den før jeg er sikker på at jeg er over den værste perioden. Er ca 15 uker. Husker liksom ikke når det slutta med hun første, da var jeg også skamdårlig, men da fantes ikke xonvea og jeg måtte bare holde ut.

Kjenner jeg er ganske redd for å bli skikkelig dårlig igjen.

Tips og erfaringer tas imot med stoor takk!

(ja, har kontakt med lege om dette men hun kan ingenting om denne medisinen og jeg er hennes første pasient, så vi er litt sånn sammen om å prøve og å feile her).

Hei!
Jeg startet med å bruke xonvea i midten av januar, da jeg bare var sengeliggende og ikke holdt på noe mat. Har også to små som jeg er alene med i ukene da mannen pendler. Så derfor ble det naturlig å starte ganske kjapt på xonvea. Funker veldig bra her, tar to tabletter om kvelden og har ikke hatt behov for å øke. Har noen dager vært små uggen og kvalm, men ikke nok til å "tørre" å øke dosen da jeg blir ganske trøtt av den. To første dagene var jeg totalt zombie, og kjenner at det er tungt å stå opp om morgenen og er generelt mer sliten. Ja, dette er jo typisk graviditet men håper og tror at xonvea også har litt skylda.

Er det noen her inne som har erfaring fra å bruke xonvea? Når skal man trappe ned/slutte, og blir energinivået da bedre? Jeg tørr liksom ikke slutte på den før jeg er sikker på at jeg er over den værste perioden. Er ca 15 uker. Husker liksom ikke når det slutta med hun første, da var jeg også skamdårlig, men da fantes ikke xonvea og jeg måtte bare holde ut.

Kjenner jeg er ganske redd for å bli skikkelig dårlig igjen.

Tips og erfaringer tas imot med stoor takk!

(ja, har kontakt med lege om dette men hun kan ingenting om denne medisinen og jeg er hennes første pasient, så vi er litt sånn sammen om å prøve og å feile her).
Jeg begynte egentlig bare å trappe ned, merket at det var for tidlig, for kvalmen kom tilbake. Prøvde på ny å trappe ned en stund senere, det har gått fint og jeg tar nå 1 tablett for dagen til brettet er tomt og så håper jeg at det blir siste tablett. Rolig nedtrapping er lurt har jeg funnet ut, kommer kvalmen tilbake bør du kanskje fortsette en stund til. Jeg er 15+6.

Jeg gjorde som @Gressløken og trappa gradvis ned for å sjekke reaksjon. Jeg var på 3 tabletter, og når jeg følte meg bra noen dager på 3 tabletter, forsøkte jeg med kunn kveldsdosen. Når jeg så at det gikk fint, og brettet ble tomt, bestemte jeg meg for å prøve uten, før jeg gikk til innkjøp av nye siden de er så himla dyre. Ikke vært kvalm siden, og slutta for nesten 2 uker siden :) du må nesten bare prøve deg fram, når du synes det kjennes ut som du kan trappe litt ned. Jeg var mellom 15-16 uker.

Jeg ble bare trøtt de første dagene på tablettene, til kroppen ble mer vant. Så merka jeg ikke noe særlig til det.

Har gått på xonvea siden uke 5, og klarer ikke å trappe ned. Tar maksdose på fire tabletter om dagen, og er fremdeles såpass kvalm at jeg er helt avhengig av dem. Sist svangerskap gikk jeg på afipran fram til fødsel, så har ikke så mye håp om å bli medisinfri denne gangen heller :(

Reduserte fra 2 til 1 tablett om kvelden natt til forrige lørdag. Så i og med at det hadde gått så fint tok vi en råsjans på at jeg kunne droppe tabletten i går kveld. Det skulle vise seg å være en stor tabbe, da jeg utover formiddag ble gradvis kvalm og tilslutt spydde. I desperasjon og frykt tok jeg en tablett, og håper den vil hjelpe meg videre i dag. Føler løpet er kjørt for i dag, for jeg er absolutt ikke noe god. Skikkelig skikkelig dritt...

Gått på de siden uke 7 og går fortsatt på de er i uke 14 laughing6 :Heartred Men har hendt inni mellom at jeg ikke har hatt og da har jeg endt opp og hente afipran på legevakta for og klare meg igjennom helgene, da jeg ikke har fått henta ut xovena grunnet apoteket ikke har hatt inne!.

Men tenkte jeg skulle prøve i dag og se ann formen og i morgen eventuelt mandag ossen formen er for kanskje det verste har gitt seg, er bare små uggen om dagen og når jeg våkner, men når den herja som værst kvalmen har jeg vært sengeliggende med lite mat i kroppen.

Tror bare du må føle deg frem egentlig, ha liggende, men prøv 1-2 dager uten så ser du fort ossen formen din blir , men anbefaler ikke å prøve deg hvis ikke du har tilgang på medisin.

Legen sa til meg at hun hadde fått tilbakemelding fra noen om at de fikk litt tilbakefall av kvalme etter slutt, men at om man bare holdt ut i noen dager så gikk det over ? Men ikke testet selv enda

Jeg har lenge tatt 2 tabletter på kveld, før jeg reduserte til 1 tablett over 3 dager. Startet morgenen etter slutt med oppkast :yuck: Har vært litt kvalm nå i en ukes tid, men håper på bedring etterhvert. Føltes så bortkastet å ta de når formen var så bra

Jeg har lenge tatt 2 tabletter på kveld, før jeg reduserte til 1 tablett over 3 dager. Startet morgenen etter slutt med oppkast :yuck: Har vært litt kvalm nå i en ukes tid, men håper på bedring etterhvert. Føltes så bortkastet å ta de når formen var så bra
Akkurat samme her!

Jeg har gått på xonvea i snart 20 dager, prøvde å stoppe i noen dager når de første 10 pillene var tomme men kvalmen kom tilbake men skal prøve på nedtrapping nå for å se om det funker vist ikke så får jeg bare ta det resten av svangerskapet for har slitti med alvorlig kvalme siden starten så er jo ikke noe kult

Back
Topp