Når slutte med bleie?

• Trådstarter Trådstarter **SunFlower**
  • Opprettet Opprettet
S

**SunFlower**

Guest
Vet om 4 åringer med bleie? Er det ikke sånn at man bør avvende med bleie seinest når de er 3?

Ungen skal jo være klar for det osv, men jeg tenker at ved tre år bør de ha begynt å trene litt på å gå på do, i hvert fall. Jenta mi blir tre i mars, men hun er ennå veldig avhengig av bleia.

Guttungen her ble 4 i juli og sluttet med bleie i juni. Da bare lot vi han gå i bare truse og han tissa på seg og ble veldig sjokkert, etter det så har han gått på do :) sluttet med nattbleie i august. Jenta vår blir 2 i februar og hu har allerede begynt å gå på potte. Men det bør gjøres når barnet selv er klar for det :)

Kommer helt an på når barnet er klart det, men syns 4 år er litt vel i seneste laget.

Min eldste var litt over 3 år når han ble tørr, yngste var 2 år og 5 måneder

Storesøster var vel 3 år. Prøvde litt før, men hun ville ikke bruke truse, bare bleie :p

Hadde sikkert vært klar en liten stund siden det gikk så bra når hun kuttet bleie. Sluttet med både bleie på dag og natt samtidig :-)

Min eldste var 3,5 år når han slutta.
Mellomste var knapt 2 år.

Barn er forskjellige. Er flere barn i bhg hvor jeg jobber som bruker bleie ved 4 år.

Tror snuppa var 2.5 - 3 ca når hun sluttet :)
Skal gjøre det samme med lillebror.
Men ingen av 4 åringene på avdelingen til snuppa som bruker bleie, så vil ikke tro det er så mange 4 åringer med bleie. Men noen er det sikkert.

Når de er klare! Fire år er litt sent ja, men noen barn er sent ute med det og det løser seg stort sett etterhvert:)

Min bruker fortsatt bleie om natten!

De aller fleste slutter med bleie rundt treårsalderen +-. Noen leenge før, noen leenge etter... Ingen fasitsvar på det. Vet om noen 4-åringer som bruker/brukte bleie uten at det var noe galt. Snakker om dagtid. På natta er det enda flere som bruker lenge. (min sluttet på natta 4,5 år gammel, men på dagtid var han tørr litt før 3 år). Noen bruker til og med nattbleie til de er godt inn i skolen.

Vi har en med spesielle behov. Han var fem når han sluttet med Bleie om dagen, bruker det fortsatt Bleie om natten og når han må bæsje. Blir syv i mars.. Begynner å bli lei av bleier nå...

Vår 3 åring har begynt med do trening, men er fortsatt veldig avhengig av bleia. Men satser på å få trent enda mer nå framover, og håper på å få slutta helt med bleia før sommeren :)

Min sluttet på dagtid da hun var 2,5 år. Bruker fortsatt om natten, nettopp fylt 3 år :)

Nesh.. min sluttet måneden før 3år.. men er ingenting i veien for at de bruker lengre sånn er det bare.. jeg slutter veldig sent spes på natten fordi det var signaler i kroppen som ikke ble sent når jeg skulle på do .. som det pleier. .

Min mellomste gikk for første gang uten bleie igår...4 år og 1 dag gammel:)
Sent, ja...men fortsatt helt normal;)

Jente vår sluttet når hun var 2 år og 5 mnd. Gutten vår sluttet når han var 2 og 8 mnd :)

Jenta var 2 år og 10 mnd da hun sluttet på dagtid.. noen mnd etter var hun også tørr om nattan.
Minsten bruker enda bleie

Min slutta når han var rett over 3 år. Men bruker fortsatt bleie om natta. Får han ikkje til å besje på do. Så det gjør han når bleia kommer på om kvelden.

Back
Topp