Når slutte med babysetet?

~Lisbeth83~

Forumet er livet
Når slutta dere å bruke babybilstolen til barnet/barna?
Hvilket babysete hadde dere og hvilket sete nr 2 har dere?
Hvor gamle var de?
Hva var grunnen?

Bruk det til det blir for lite. Enkelt og greit. Ingen hast.
Vi byttet da hun var 15 mnd til Britax Multi Tech. Babysetet ble for smalt, og hun var misfornøyd med å ikke kunne sitte rett opp og ned. Hun var såvidt over vektgrensen..

ORIGINAL: ~Lisbeth83~

Når slutta dere å bruke babybilstolen til barnet/barna? mener hun var 10 mnd
Hvilket babysete hadde dere og hvilket sete nr 2 har dere? akta graco med base, besafe combi
Hvor gamle var de? 10 mnd
Hva var grunnen? jeg fikk penger og kjøpte nytt[8D]

tenker vi satser på å bruke minste sitt til hun er 1 år.. vi får se i sommer

Vi hadde maxi cosi babysetet, hun gikk over til Britax two way elite når hun var 10mnd.
Da kom hodet litt over kanten på babysetet, så var rett og slett ikke plass til henne, eller forsvarlig å ha henne der mer følte vi. Britax'n fordi vi har en liten stasjonsvogn, det virket greit å montere og tok ikke så stor plass i forhold til de andre setene vi prøvde.

ORIGINAL: ~Lisbeth83~

Når slutta dere å bruke babybilstolen til barnet/barna? Har babysetet enda, ho er 1år1mnd og har enda stor plass[:)]
Hvilket babysete hadde dere og hvilket sete nr 2 har dere? Skal kjøpe Britax MultiTech, har hørt myye bra om det(selvom det er dyrt da, 3500 ca)
Hvor gamle var de?
Hva var grunnen?

Hun eldste bytta vi når hun var ca 9 mnd - da var hun for lang!
Han minste bytta vi når han var ca 11 mnd - da var han for bred [8D]

Byttet når han var 18-19 mnd, fordi vi skulle på en del langturer så tenkte han hadde det bedre om han fikk se litt mer.

Sitter enda i babysetet når bhg er på tur etc.....passer enda og sitter fint i det!

bytta da hu var 10mnd ca. da ble selene for korte, begynte lang nedpå ryggen på henne, så følte hu lett kunne vri seg utav de[&:]
 bytte til besafe sete, kjempefornøyd:) har solgt det nå, for vi kjøpte ny bil og vil ha det med isofix:) men fortsatt besafe sitt da:)

Vi byttet da hun var 4-5 mnd gammel.
Babysetet var litt snaut og vi fant et annet på tilbud, Britax Secura 0-25 kg.
Valgte det fordi det er bakovervendt, fikk det anbefalt av Helene Harefrøken, og det passet fint i bilen.

Vi hadde Britax babysafe plus sete først. Hun brukte babysetet litt til og fra til hun var 6 mnd, men når vi først hadde satt inn det andre så kunne vi like så godt bruke det.

oi!![&:] Men hva når junior nett har fylt 4 mnd,veier over 8 kg og er veeeldig bred over skuldrene..??
Seriøst,jeg tror vi må bytte så fort han er 9 kg...for han begynner å få det trangt oppi det babysetet altså.
Di eldre søskene hans byttet ikke før di var 8-10 mnd...
Å det kjipe er at jeg digger den muligheten å kunne sette setet hans på understellet,genial oppfinnelse[:D]

sluttet med babysete når selene på sete begynte litt nede på ryggen... såg for meg en skvist unge ved en kolisjon... Kjøpte meg et acta graco cosmic comfort sete er 0-25 kg, småen var nemlig ikke bikket 9kg og er enda ikke det... Han sitter veldig godt i sete og

ORIGINAL: Jette82

oi!![&:] Men hva når junior nett har fylt 4 mnd,veier over 8 kg og er veeeldig bred over skuldrene..??
Seriøst,jeg tror vi må bytte så fort han er 9 kg...for han begynner å få det trangt oppi det babysetet altså.
Å det kjipe er at jeg digger den muligheten å kunne sette setet hans på understellet,genial oppfinnelse[:D]

Ei inne på juli-08 byttet også ganske tidlig fordi gutten hennes vokste ut av sete.. De byttet til akta graco cosmic comfort tror jeg det var..

ORIGINAL: Nates Mamma

Byttet når han var 18-19 mnd, fordi vi skulle på en del langturer så tenkte han hadde det bedre om han fikk se litt mer.

Sitter enda i babysetet når bhg er på tur etc.....passer enda og sitter fint i det!

Og han er 2 år og 3 mnd!? WOW! Er det en liten gutt dere har eller? Hihi..

ORIGINAL: Bekke

ORIGINAL: Jette82

Ei inne på juli-08 byttet også ganske tidlig fordi gutten hennes vokste ut av sete.. De byttet til akta graco cosmic comfort tror jeg det var..

Greia er at vi har ett sete fra 9 kg og oppover (husker verken kg str eller hva det heter),så vi får vel bare vente litt... Sikkert ikke lenge for han er ikke langt unna 9 kg ihvertfall.
MEN GODT Å HØRE DET ER FLERE!takk..

Gikk over til sete nr 2 da han var 9 kg (var vel 10 mndr). Hadde maxi cosi cabriofix og gikk over til Brio Zento. Grunnen til bytting da var at etter anbefalingen så bør man bytte ved 9 kg for da gir ikke babysetet like god beskyttelse lenger. Men, om man går fra bakovervendt babysete til framovervent sete så er det bedre å la ungen bruke det bakovervendte setet til det som er maks for setet fra produsentens side. [;)]

ORIGINAL: Vesla85

ORIGINAL: Nates Mamma

Og han er 2 år og 3 mnd!? WOW! Er det en liten gutt dere har eller? Hihi..

er bare 1 og et halvt år når man er 18 mnd [:D]

bruker ennå babysetet, hun er snart 1 år, men skal bytte til britax two way elite når hun blir tung nok. Er ikke så stor hu snuppa mi

Back
Topp