Når slutte med (3 spm)

juni/juli

Forelsket i forumet
1. D-vitamin tilskudd? De skal kanskje ha det hele småbarnsoerioden, hvor viktig er det egentlig? Men når kan man gå over til sanasol eller biovit eller noe(han liker ikke tran)?

2. Morsmelk? Hvor lenge er det nødvendig at de får MM eller MME? Kan man droppe det helt etter de har fyllt 1 år? Når man slutter med det skal man da begynne å gi kumelk regelmessig?

3. Når kan de få salt i maten? For mye salt er jo ikke bra for noen, men når kan de få salt uten at det er farlig for dem?

ORIGINAL: juni/juli

1. D-vitamin tilskudd? De skal kanskje ha det hele småbarnsoerioden, hvor viktig er det egentlig? Men når kan man gå over til sanasol eller biovit eller noe?

vi har gått over fra dråpene til vanlig tran for en god stund siden.

2. Morsmelk? Hvor lenge er det nødvendig at de får MM eller MME? Kan man droppe det helt etter de har fyllt 1 år? Når man slutter med det skal man da begynne å gi kumelk regelmessig?

her sier de at de skal ha MM eller MME til de er året, men vi har trappet ned på MM så no for han morgen og kveld men i det siste har han ikke villet hatt på kvelden så da blir det kun morgen...har fått smake vanlig kumelk, bare litt.

3. Når kan de få salt i maten? For mye salt er jo ikke bra for noen, men når kan de få salt uten at det er farlig for dem?
litt salt skader vel ikke, mini her får smake de vi spiser og det er det jo salt i, jeg ville ikke tilasatt salt i maten til disse små, bruke heller andre krydder

ikke gitt d-vit jeg.....

du kan gå helt over på vanlig melk fra 1-årsalderen.

salt skal man jo være forsiktig med til barn uansett alder.. men kan vel gradivs tilføre det på en måte... snuppa her har jo begynt å spise mye det vi spiser, og jeg må si jeg ikke tenkte så mye på det med sukker eller salt.. for så lenge alt er i moderate mengder tenker jeg at det går bra.

Back
Topp