Når slutte å teste?

MammAnn

Forelsket i forumet
Oktoberskatter 2014
Det eg lurer på er om dåkke slo dåkke til ro etter dåkke tok ein digital eller om dåkke testa meir for å sjå om hcg stiger

Første gong eg var gravid tok eg to eller tre testa slike vanlige A1 sine, og det var nok, mens denne gongen føler eg det e vanskeligare å legge det i fra meg. Hadde tre testa igjen som eg brukte i dag berre for å bli kvitt sei, eg kjenner eg blir litt urolig ned ein gong for tenk om dei e svakare enn i går.

Eg tok digital i går og den slo ut, koffor kan eg ikkje la det vere no!!

Fleire som har det sånn?
 
Tok en fra a1 dagen før jeg eg skulle hatt mens. Den var positiv men noe svak så jeg slo meg ikke til ro med den. Men når jeg tok en digital et par dager senere har jeg ikke tenkt i ettertid at det var nødvendig med flere :p nå er jeg uke 5+3 , ingen grunn til å fortsette testing når det er klart positivt?
 
Slo meg til ro når testen var positiv og mensen ikke dukket opp :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Lurer jeg på også. Kjenner jeg er blitt litt testoman :)

Med mine første to barn, kjøpte jeg en to-pack med tester på apoteket, og slo meg til ro når jeg hadde tatt disse. Tok den første på IKM dagen, og den andre en dag eller to etterpå :) Denne gangen har jeg tatt 7 tester til nå!! Er 4+3 i dag (egentlig 4+5 tror jeg, men BV sier 4+3). Grunnen til at jeg tester mer nå, er jo også at jeg har en del billige tester liggende, og da blir det veldig fristende :) Jeg hadde ikke kjøpt så mange tester til blodpris på apoteket!

Er på tide å slutte nå kanskje? ;-)
Kjente jeg ble bittelitt nervøs av dagens test, da test-streken var bittelitt svakere enn kontrollstreken... Vet jo at mengden fargestoff kan variere i testene, så det betyr nok ingenting, men likevel...
 
Lurer jeg på også. Kjenner jeg er blitt litt testoman :)

Med mine første to barn, kjøpte jeg en to-pack med tester på apoteket, og slo meg til ro når jeg hadde tatt disse. Tok den første på IKM dagen, og den andre en dag eller to etterpå :) Denne gangen har jeg tatt 7 tester til nå!! Er 4+3 i dag (egentlig 4+5 tror jeg, men BV sier 4+3). Grunnen til at jeg tester mer nå, er jo også at jeg har en del billige tester liggende, og da blir det veldig fristende :) Jeg hadde ikke kjøpt så mange tester til blodpris på apoteket!

Er på tide å slutte nå kanskje? ;-)
Kjente jeg ble bittelitt nervøs av dagens test, da test-streken var bittelitt svakere enn kontrollstreken... Vet jo at mengden fargestoff kan variere i testene, så det betyr nok ingenting, men likevel...

Da lider vi av det samme. Trur vi må slutte no. Eg tok alle dei tre siste testane i dag tidlig og dei var ikkje heilt like i styrke. Men alle klart positive og det var ikkje mykje farge som skilte dei. Eg e 4+2 i dag. Når en digital har vist "gravid" må det være svar nok:) Vi får ha en avtale om at vi slutter testinga no, vi gjer oss berre meir nervøs enn nødvendig. Enig?
 
Tok en fra a1 dagen før jeg eg skulle hatt mens. Den var positiv men noe svak så jeg slo meg ikke til ro med den. Men når jeg tok en digital et par dager senere har jeg ikke tenkt i ettertid at det var nødvendig med flere :p nå er jeg uke 5+3 , ingen grunn til å fortsette testing når det er klart positivt?


Testane er klart positive og den digitale slo ut i går:) no er det stopp ( har ikkje meir testa heller:p)
 
Vanskelig det der :p første gang tok jeg 1 test og blodprøve hos legen, andre gang tok jeg 2 a1-tester, tredje gang tok jeg sikkert 20 tester (mistet), fjerde gang 40 tester (mistet), og nå har jeg tatt 5, men det får holde :p
 
Har tatt 6 tester denne gangen. 5 strimler og en digital. Den digitale tok jeg dagen før IKM, og så lenge mensen ikke har kommet så stoler jeg på at d er riktig ;) Er 5+4 i dag :)
 
Da lider vi av det samme. Trur vi må slutte no. Eg tok alle dei tre siste testane i dag tidlig og dei var ikkje heilt like i styrke. Men alle klart positive og det var ikkje mykje farge som skilte dei. Eg e 4+2 i dag. Når en digital har vist "gravid" må det være svar nok:) Vi får ha en avtale om at vi slutter testinga no, vi gjer oss berre meir nervøs enn nødvendig. Enig?

Ja, merker jo at den siste bare gjorde meg mer nervøs, så er nok ikke så lurt å fortsette. Jeg vet jo jeg er gravid, har tatt sju positive tester, inkl en digital, men er jo så gøy å se strekene komme fram!

Tror jeg må ta en siste i morgen, men så skal jeg slutte, lover :rolleyes:
 
Har igjen to tester så kommer nok til å svi av de :p

Har testa 5 ganger hittil :p

Teeestoman!!!!!
 
Haha, det e ikkje lett. E jo so kjekt å sjå disse strekane lyse mot oss:)
 
Jeg har og tatt en etter den digitale, menns er det stopp.
Men det jeg er redd for nå er å komme på do og blø, så kjenner at jeg har litt angst ift det :( ikke bra, men klarer ikke helt å styre det.
 
Det eg lurer på er om dåkke slo dåkke til ro etter dåkke tok ein digital eller om dåkke testa meir for å sjå om hcg stiger

Første gong eg var gravid tok eg to eller tre testa slike vanlige A1 sine, og det var nok, mens denne gongen føler eg det e vanskeligare å legge det i fra meg. Hadde tre testa igjen som eg brukte i dag berre for å bli kvitt sei, eg kjenner eg blir litt urolig ned ein gong for tenk om dei e svakare enn i går.

Eg tok digital i går og den slo ut, koffor kan eg ikkje la det vere no!!

Fleire som har det sånn?

Jeg har testa og testa, og har fortsatt tester liggende klare:p Forrige svangerskap testa jeg jevnlig frem til tredje måned for jeg skjønte det nesten ikke, hehe. Men som legene sier så skal man ikke tolke for mye om streken blir svakere eller sterkere, for en strek er en strek og hjemmetestene viser ikke nivået da det avhenger av hvor konsentrert urinen er osv, bare ja eller nei. Så kanskje en blodprøve hos legen som viser at du har riktig stigning i forhold til antall uker vil berolige deg :) Det syns jeg hjalp ihvertfall:)
 
De siste ganger tokk jeg to på hver tror jeg. :) Nå har jeg allerede hatt to positiv men svak... :confused: Har en igjen, blir nok å ta den om et par dager hvis ikk tr kommer først:oops:
 
Jeg tok 2 tester jeg, den digitale til slutt. Da føler jeg det holder for min del iallefall. :D
 
Såå gøy med to streker jo ;-) Har vel tatt 5-6 strimler og ein digital etter første skyggestrek. Må jo sjå streken blir sterkare :p og ein god følelse på at det blir bekrefta :) vil nok ta ein eller to til. Har jo to digitale og eim haug med strimler igjen. ;-) må jo brukes kan ikkje ligge til neste mann igjen ;-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Såå gøy med to streker jo ;-) Har vel tatt 5-6 strimler og ein digital etter første skyggestrek. Må jo sjå streken blir sterkare :p og ein god følelse på at det blir bekrefta :) vil nok ta ein eller to til. Har jo to digitale og eim haug med strimler igjen. ;-) må jo brukes kan ikkje ligge til neste mann igjen ;-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
Måtte jo berre kjøpe en cb + og en med ukeindikator. Tok cben når eg kom heim etter skulen og på utvanna urin kom det ein sterk strek. Deilig å sjå at hcg stiger slik den skal. Blir litt roligere når eg ser det for kjenner eg er litt redd til tider.
 
Måtte jo berre kjøpe en cb + og en med ukeindikator. Tok cben når eg kom heim etter skulen og på utvanna urin kom det ein sterk strek. Deilig å sjå at hcg stiger slik den skal. Blir litt roligere når eg ser det for kjenner eg er litt redd til tider.

Har kjøpt inn 2 cb med ukeindikator for å være sikker på at hcg stiger. Lest at det er skummelt og man kan bli redd fordi det kan vise feil, men jeg bare må teste :p
 
Back
Topp