Når slutta du på folat?

Lykkeliten Nr 3

Elsker forumet
Aprillykke 2016
Har masse tabbeletter i gjen, og er 13+0 i morgen. Så kan vell egentlig legge dei vekk?
Men dei blir kasta vis eg ikkje tar dei, så? Forsette til eg er tom? Hva gjør dere?

Jeg har fortsatt igjen jeg også (er 14 uker i dag), og tar de derfor fortsatt :p folat er vannløselig, så det er ikke noe farlig med å fortsette å ta dem til det er tomt, men er vel ikke nødvendig fra 2. trimester :)

Ok :) tar sikkert dei eg har. Har faktisk ikkje kommt meg på apoteket enda og kjøpt andre vitaminer :/ trodde eg hadde. Men gjekk ut på dato for 1 år siden :p så dei havna i søppla.
Tok b12 sprøyte i dag da. Og drikker mye appelsin juice:) så får dekka noen ting:p

Jeg tar de fortsatt.. Er 13 uker i mårra. Jeg har jo Lifeline pakka, og de på apoteket anbefalte å ta de ut svangerskapet..

Jeg er 12+3 og slutter på de når jeg er 13 uker. Jeg fikk beskjed av fastlegen at man ikke skal ta 400mg folat etter 3 mnd. Da det blir for mye,man skal bare ta 200mg. Så da kaster jeg resten. :)

Jeg er 12+3 og slutter på de når jeg er 13 uker. Jeg fikk beskjed av fastlegen at man ikke skal ta 400mg folat etter 3 mnd. Da det blir for mye,man skal bare ta 200mg. Så da kaster jeg resten. :)

Kan ta 400mg annenhver dag da :)
når det er et vannløselig vitamin så skilles jo overskuddet bare ut i urinen, så ser ikke helt hvorfor det skal være et problem :)

Folat er sunt også for menn ;-) mat mannen med dem:-)

Kan ta 400mg annenhver dag da :)
når det er et vannløselig vitamin så skilles jo overskuddet bare ut i urinen, så ser ikke helt hvorfor det skal være et problem :)

Mye mulig,men jeg velger å høre på legen min å heller bytte til nycoplus mamma. :)

Nevralrøret lukker seg vel i uke 6-7, så streng tatt behøver man ikke folat i så stor mengde etter det. Om man tar de etter uke 12 er vel helt opp til en selv, men som de andre sier så er det ikke bra med 400mg folat lengre enn 3 måneder. Man bør gå ned til 200mg.

Trodde væl att kroppen skiller det ut alikavæl. I mina andra
Svangerskap har eg fått beskjed å ta hela boxen ut . De gjorde ikkje noet

Jeg har sluttet da jeg er 13 uker alle gangene :) må vel ta noe annet fremover, kanskje den nycoplus mamma?
Har en liten dunk med forever living aloe vera gel som skal drikkes og være utrolig næringsrik, men jeg får den ikke ned :p

Tenker jeg slutter ut uka her, etter anbefaling fra jordmor... Vil da være 13 fullgåtte uker.

På Lifelines hjemmesider står det at de har oppdattert deres gravide og ammende kosttilskudd. Den som heter gravid skal nå tas (hvis man vil) under alle tre trimestere, og så kan man gå over til produktet som heter ammende etter fødsel. Begge produktene har 400mg folat, for å følge de nyeste (2014) anbefalingene fra myndighetene. 400mg folat er altså bare bra, uansett hvilket trimester du er i, og det er ingen grunn til å slutte.

Hvis man er veganer og har økt risiko for B12 mangel, skal man ta folat sammen med B12. Man kan få skult B12 mangel hvis man er i risikogruppen og tar mye folat. Men det gjelder veldig få i befolkningen, og ikke de som spiser kjøtt og melkeprodukter.

Jeg har fått Lifeline gravid av min farmasøyt venninne og tar de ut svangerskapet :-)

Syns jeg har lest i d siste at d skal brukes hele svangerskapet?

Back
Topp