Når slo kvalmen til hos dere?

mrs.g

Glad i forumet
Jeg er nå 6+4 og har fortsatt ikke kjent noe til den beryktede kvalmen. I går målte jeg HCG-nivå hos legen til 38.000, så det er ikke noe i veien med det.

Hver morgen kjenner jeg litt ekstra godt etter, men nei, ingen symptomer på kvalme.

Er det noen av dere som har kommet lenger enn meg der kvalmen startet senere enn jeg har kommet nå? Jeg har jo et lite håp om å slippe å bli kvalm, samtidig som det hadde vært litt ok å føle meg gravid :-)

Først må jeg bare nevne at det står litt overalt at det er like normalt å kjenne symptomer som å IKKE kjenne symptomer. Så pust litt imellom slagene :)

Videre satte min kvalme inn da jeg var 7+2 ca. Er 8+1 idag og skulle helst ikke hatt noe symptomer i det hele tatt. Ingen ønsker denne kvalmen.

Jeg er 6+1. Er heller ikke "ordinært" kvalm, dvs at kvalmen kommer litt "kastet" på meg kanskje 2 ganger i uka.. Jeg også skulle gitt mye for å kjent på hvor "fryktelig" gravid jeg var hver dag, men... Har fælt vondt i puppene, er usigelig trøtt og i går fikk jeg problemer med tannkjøttet. Dette er jo også gravidsymptomer...

Den kom som kastet på meg akkurat i uke 6 :-/ altså 2,5 uker nå.. Har vært skikkelig ille i dag,brekt meg flere ganger pga sterke lukter :-(

Jeg ble uggen allerede i uke 4, 5+0 ble jeg skikkelig kvalm og sånn har jeg det fremdeles. Har gått ned 4 kg nå, selv om jeg bruker kvalmestillende. Det er faktisk jævlig, i tillegg til at jeg blir fullstendig utmattet av å ha det sånn. Det er mange som ikke blir kvalme
under svangerskapet, selv om alt er helt fint, så noen er bare heldigere enn andre ;)

Kom uke 5, oppkast uke 6. Nå er uke 10. innlagt på sykehuset uke 8 og 9. Fortsatt går fast på intravenøs . Har fått hypermesis , spiser ikke , drikker ikke .
Så kunne gått hatt dager uten kvalme / oppkast og føle meg levende .

Skjønner du vil føle det, men vanlig uten Symptomer . Og en ikke vet hva ønsker seg Ang kvalmen før den slår ut .

6+3 i dag. I går var jeg kvalmen hele dagen,ga seg på kvelden. Men i dag har jeg vært så og si god. Forrige svangerskap var jeg like dårlig hver dag, og kastet opp flere ganger hver dag fra rundt uke 5- 16. Har andre opplevd å bare være kvalmen noen dager?

Kjenner flere som aldri var kvalme,jeg har så smått begynt litt over uke seks. Med datteren min var det etter uke sju.

Ble kvalm i uke 4+. Er nå i uke 7 og skulle ønske jeg ikke var kvalm.
Sist svangerskap ble jeg ikke kvalm før etter uke 7 en gang.

6+3 i dag. I går var jeg kvalmen hele dagen,ga seg på kvelden. Men i dag har jeg vært så og si god. Forrige svangerskap var jeg like dårlig hver dag, og kastet opp flere ganger hver dag fra rundt uke 5- 16. Har andre opplevd å bare være kvalmen noen dager?
Jeg er kvalm en dag, og en annen ikke.
Og kan også være kvalm bare en ettermiddag, og så kan det være at jeg er kvalm morgen to dager etter.
Helt normalt det også.

Er litt småuggen, men aldri følt for å kaste opp. Jeg er 7+4 nå. Håper å slippe mer enn dette :)
Sliter mest med utmattelse og det kom som værst i uke 6. Er 50% sykmeldt nå.

Var en god del kvalm i uke 3 og 4, ikke oppkast. Men etter uke 4 så gikk det gradvis over. Er nå 6+4 og merker kun få enkelte ganger litt antydning til kvalme.

Jeg er i uke 9 å har ikke vært mye kvalm :) verre med trøttheten, kan sove hele tiden :(

Med første ble jeg kvalm i uke 5, med nummer to i uke 7 og nå med nummer 3 venter jeg fremdeles 7+5 idag.

Begynte rundt uke 7 denne gangen. Sist spydde jeg helt til fødsel, så bare vær glad for hver dag uten kvalme ;)

Back
Topp